Címkék

, ,

Szóval Anyu egy zseni, ez most már hivatalos! 😀 Annyira, de annyira büszke vagyok rá, hogy nagyon! Az történt ugyanis, hogy nálunk a családban van egy legendás almás sütemény, aminél bátran kijelentem, hogy a világon nincs jobb. Nagymamám receptje, amit én csiszoltam tovább, és gyakorlatilag az egész ismeretségi kör, de már ismeretlenek is (köszönhetően a NoSalty-s szakácsoldalamnak) áldják a nevünket érte, és a recept több száz kézen átment már. 🙂 Nagyon büszke vagyok erre, igazi kincs!

Bundle of cinnamon sticks

És hát van ez a “medzsik” süti, amiről mióta paleózunk családilag, sajnos le kellett mondanunk. Néha elsóhajtoztuk magunkat, hogy “De jó lenne…”, aztán gyorsan próbáltunk másra gondolni. Na, ma ebből lett elege Anyunak. 😀 Fogta magát, berombolt a konyhába, és elkezdett méricskélni a bögrével meg a lisztekkel. Kibányászott egy kókusztej-konzervet is, almát reszelt, kevert-kavart, dudorászott és jegyzetelt. Minden módosítást grammra felírva, amit változtatott az alapleíráson a paleo kedvéért. 🙂

Ez az Idared alma, a tökéletes sütialma. :)

Ez az Idared, a tökéletes sütialma. 🙂

És csodát tett. Olyan fenomenálisan isteni paleo süteményt hozott létre egyes egyedül, hogy beájultam! Minden hozzávalója kivétel nélkül egészséges, tiszta. A bestiális ízélmény meg sértetlen maradt. Én már langyosan leettem a két rövidebb szélét, hát majdnem besírtam, ott hüppögtem fölötte morzsás pofával, fahéjfelhővel a fejem körül, hogy hogy a p*csába lehet valami ilyen finom, ami után nem kell bűntudatot éreznem??? 😀

Íme a recept!

Mese almás paleo változatban

Ilyen lesz. :)

Ilyen lesz. 🙂

Hozzávalók:

  • 1 dl kókuszliszt
  • 2 dl mandulaliszt
  • 1,5 dl zabpehelyliszt
  • 1,5 dl zsiradék (olívaolaj vagy kókuszzsír)
  • 3 dl eritrit/xilit
  • 3 dl kókusztej-sűrítmény
  • 4 tojás
  • 1 csomag sütőpor vagy ugyanannyi szódabikarbóna
  • 2 mk. fahéj
  • 1 nagy marék mazsola (rumaromás vízbe áztatva)
  • 2 marék durvára darált dió
  • 8-9 közepes, savanykás alma (Idared vagy Gála)

Az almákat meghámozzuk és lereszeljük. Beszórjuk fahéjjal és jól átforgatva állni hagyjuk, míg megcsináljuk a tésztát.

Ehhez a liszteket elvegyítjük a szódabikarbónával/sütőporral, valamint a tojásokat az édesítővel. E két részt összekeverjük, hozzáadjuk a kókusztejet és a zsiradékot, alaposan eldolgozzuk.

Egy kb. 25×35 cm-es tepsit kibélelünk sütőpapírral, és a tészta nagyobbik felét beleöntjük, elegyengetjük. Erre rápakoljuk a reszelt almát (ha nagyon leveses, kissé kinyomkodjuk, de ne nagyon). A mazsolát lecsepegtetjük, és rászórjuk az almára. A tészta másik felével befedjük (az sem baj, ha nem jut mindenhová), és meghintjük a darált dióval.

200 fokos forró sütőben 15 percig sütjük, majd levesszük a hőfokot 170-re, és tűpróbáig továbbsütjük. Ez kb. 40 perc, de figyeljünk rá oda, mert sütőtől függően változhat!

Iszonyatos emberfeletti erővel próbáljuk meg megvárni, míg legalább kézmelegre hűl, aztán tálcára kirakva vagy a tepsiben felszeletelhetjük. Brutális. 😀

Tratatataaaa!!!

Tratatataaaa!!!

Most pedig takarodjon mindenki a piacra meg a zöldségeshez almáért! 😀