Címkék

, , , , , ,

Imádom a tortillát. Meg a mexikói konyhát úgy, ahogy van… ha Mexikóban vagy a nyugati parton laknék, biztos valami toszontos dagadt disznó lennék. 😀 Ülnék egy sámlin, és egész nap guacamolét tunkolnék nachossal. ❤ A tortilla sajnos eredetileg búza- és/vagy kukoricaliszttel készül én viszont egyiket sem eszem. Ráadásul az itthon kapható kész tortillák olyan visszataszító összetevőlistával rendelkeznek, hogy egye a tököm a pálmazsíros finomlisztes E-betűs szutykokat.

A minap viszont rettenetesen megkívántam a tortillát, és hát mit volt mit tenni, ki kellett találni egy clean, gluténmentes verziót. Nekem a zabos dolgok gluténmentesek. Ezzel vannak, akik vitatkoznak, mert a zabtermékek általában olyan csomagolóüzemben készülnek, ahol búzát és egyebeket is csomagolnak, így megvan a kockázata, hogy a zab szennyeződhet gluténnel ennek során. Én ezzel úgy vagyok, hogy annyira minimális a glutén-érintkezés (ha egyáltalán megtörténik, mert általában nem), hogy legfeljebb súlyos intolerancia vagy komolyabb egészségügyi okok mellett válik fontossá. Egyébként földi halandóknak, még pajzsmirigy-diéta alatt is fogyasztható a zab mint gluténmentes gabona. Nem kell úgy ráfeszülni. 🙂 Ha mindenképpen ragaszkodunk a nulla kockázathoz és hivatalos garanciához, reformboltokban lehet kapni igazoltan tiszta zabtermékeket, melyek 100% gluténmentesek.

Szóval visszatérve a saját eszemhez, kitaláltam a tutit. 😀 Teljesen tortilla-élmény, tök egyszerű és gyors elkészíteni, és mindössze két hozzávalóból megvan, ha a sót és két csepp kókuszolajat nem nézzük. Bazi laktató és végtelenféleképp variálható. Nekem kedvencem a sima sonkás-sajtos, amiben úgy összeolvad a sajt és úristen… ❤

Zabtortilla

hjHozzávalók:

  • 2 evőkanál zabpehelyliszt
  • 2 tojás
  • csipet só
  • 1 mokkáskanál kókuszolaj
  • 0,5 dl víz

A kókuszolaj kivételével keverjük el kézi habverővel a hozzávalókat csomómentes, sűrű palacsintatésztává. Ebből pont egy darab nagy tortillánk lesz. Öntsük a tésztát egy forró, kiolajozott palacsintasütőbe, és közepes lángon süssük addig, míg a teteje is kezd megszilárdulni.

Ekkor szórjuk meg egyik felét a kiválasztott cuccokkal (hús, sajt, zöldségek, valamilyen szósz…), és lapáttal fordítsuk rá a másik felét, egy félkört kapva. Süssük 1-2 percig, majd egy fogócsipesszel és egy hirtelen mozdulattal fordítsuk át újabb 1-2 percre még.

rfTálaljuk frissen, de kihűlve, kettévágva és fóliába csomagolva tökéletes lesz ebédre is. ❤

Reklámok