Címkék

, , , , , , , , , , , , ,

Én már kezdek adventi hangulatba kavarodni. 🙂 Mert az olyan, de olyan tök jó, ha az ember kicsit megadja a módját… Jó, oké, leszarom, hogy csak decembertől lesz és mindenkit a hányásos agyvérzés kerülget a multik giccses karácsonyi ajánlataitól, meg a két hete polcon rohadó csokitélapótól. Most én ezeket mindet összecsomagolom és kidobom a kukába, mert pont ezek azok, amik semmi nem adnak a ráhangolódáshoz. Inkább majd én! 🙂

Szóval ahogy beáll a hideg, ahogy elővehetem a kabátomat, ahogy fűteni kell, ahogy bebugyolálhatom magam a bolyhos szuperköpenyeimbe, onnantól kezdve nekem tél van. Kész. 😀 És az utóbbi években jöttem rá igazán arra, mennyire isteni klassz dolgokat lehet ebből az egyszerű tényből kihozni otthon, hogy hideg van. Mert ha hideg van, akkor jöhetnek a fahéjas sütik, az állandóan dolgozó sütő, az illatgyertyák, a duplatakaró (az olyan piszok jó, dögnehéz, és alá lehet kucorodni, és nem akarni kimászni, csak mikor már kiszakad a húgyhólyag…), a filmezős esték, egy random Disney-rajzfilm meg Tom és Jerry… Ennek olyan hangulata van, hogy szét kell tőle bolondulni, olyan jó!

A minap pedig mindezek örömére el is kezdtem a karácsonyszagú egészséges sütik gyártását, ami igazából a legújabb puhakekszeimmel indult el, de most megint sikerült létrehozni egy otthonmelengető csodát. Glutén-, cukor- és tejmentesen. Ami olyan tipikus tök egyszerű, semmi extra, semmi cicoma, csak a színtiszta illatos őszvégi alapanyagok, és az arányok adta szottyos, pihe-puha, abbahagyhatatlan tökéletesség:

Almás-kavarós “otthonsüti”

Hozzávalók:

  • 4 nagy alma (a pirosak a legjobbak: Idared, Gála)
  • 25 dkg darált dió
  • 3 szál darált sárgarépa
  • 5 nagy tojás
  • 20 dkg eritrit
  • 20 dkg zabliszt
  • 2 marék mazsola
  • 1 tk. fahéj
  • 2 tk. rumaroma
  • 1,5 dl kókuszzsír (puha vagy inkább folyós)
  • 2 mk. sütőpor/szódabikarbóna

Az almákat meghámozzuk és lereszeljük, majd az összes többi hozzávalóval alaposan összedolgozzuk. Gondolkoztam azon, hogy állni hagyom, kinyomkodom a levét, vagy épp szigorú összekavarási sorrendet tartok az alapanyagoknál… de utólag rájöttem, hogy jól döntöttem: teljesen fölösleges lett volna, mert pont olyan lett a végeredmény így, mint reméltem. Nem kellett kinyomkodni az almát, mert egyáltalán nem áztatta el a tésztát, sőt így lett pont jó!

Ettől függetlenül ha valaki bátortalanabb, vagy szereti a hagyományos gondolatmenetet, készítheti így: Először az almát hámozva-reszelve összeforgatjuk a fahéjjal, és állni hagyjuk 10 percet. Addig a tojásokat habosra keverjük az eritrittel, majd hozzáadagoljuk a diót, répát, kinyomkodott almát, aromát, zsírt, mazsolát, végül a lisztet, fahéjat és utoljára a sütőport. Ez a békebeli sorrend az ilyen összedobós sütiknél. 🙂

eeeSzóval ha minden jól össze van dolgozva, akkor kapunk egy remekbe szabott sütimasszát, amit sütőpapírozott 20×35 cm-es tepsibe borítunk, és 170 fokos előmelegített sütőben, körülbelül 40-45 perc alatt tűpróbáig sütünk. Az időtartam sütőtől függően változhat, én 35 perctől már kezdtem ránézegetni.

rHagyjuk szinte teljesen kihűlni (bírd ki!!!), és felkockázzuk. Igazi “Na, még egy kockát, míg szét nem durranok, baszki…” érzés. 😀 😀 És olyan illat volt a házban, míg sült, hogy atya úúúr isten… minden gondot, hétköznapi szorongást feledtet! 🙂

Apropó, illat! A süti mellé mutatok Nektek még valamit, ami nekem az otthon koronája, a novembertől márciusig tartó didergés elűzője, maga a nyugalom és öröm: az legjobb illatgyertya a világon! Ez a Yankee Candle. Ez egy olyan különleges gyertyamárka, amit mióta megismertetett velem az én drága Barátném, csak szánakozóan tudok nevetni az összes többi otthonillatosító borzalmon. Közelébe sem érnek. A lényeg, hogy több ezer illatban lehet már kapni, drágább az ismert magyar termékeknél, de ha egyszer kipróbálja az ember, nem is néz másikra.

Yankee CandleTöbbféle méretben, rengeteg kiegészítővel árulják, csodaszép üvegekben. Egy nagy gyertya 150 órát ég, ami azt jelenti, hogy mi több év alatt sem értünk egyiknek sem a végére, pedig nyúzzuk becsülettel jó pár szezon óta. 🙂 Tényleg egy csoda, és ha még nem tudja az ember, mit vegyen a párjának vagy a családtagoknak bármilyen ünnepre, eszébe ne jusson kommersz, aranyárú virágcsokrot, pulóvert, zoknit meg cukrásztortát és egyéb horrorisztikus szarokat összevásárolni! Próbáljátok ki ezt. 🙂

Én mindig helyben futok a bőség zavarától, mikor válogatok köztük, mert a frissen mosott pamuttörölközőtől az égetett pillecukron át a sült almás fenyőig egész brutális verziókban tolakodnak. Varázslat mind! 🙂

Itt tudjátok megvenni: http://illatgyertya.hu/

Hivatalos magyar Facebook-oldal:

https://www.facebook.com/YankeeCandleMagyarorszag

yankee-candlesDe Budapesten már több plázában, vidéken is olykor előfordul (bár boltokban drágább), és E-Bay-en, Vaterán is ki lehet fogni őket.

Szerintem mielőtt bárki meghibban a karácsonyi ajándékozási ötlethiánytól, gondoljon erre a századik pár bőrkesztyű helyett. 🙂

4061969