Címkék

, , , , , , ,

Na bepötyörészem Nektek a rég várt paleo pizza receptjét is, amiből többféle verzió kering a neten, így hát nekiláttam megalkotni a magamét is! 🙂 Erről a kis szüleményről annyit kell és érdemes tudni, mielőtt nekiálltok, hogy:

Senki ne számítson ropogós, foszlós pizzatésztára, mert sokkal inkább rakott zöldség jellege van az aljának a karfiol miatt! Az is előfordulhat, hogy szétesik picit kiszedéskor. DE! Isteni finom, tökéletesen pizza ízű és erkölcstelenül sok feltétet lehet rápakolgatni! Emellett tökéletesen bűntudat-mentes, lisztmentes és iszonyat laktató. A karfiol íze egyáltalán nem érezhető, egy teljesen semleges alapot ad neki.

Karfiol alapú paleo pizza

Hozzávalók: (1 normál pizzához)

  • 2 pohár karfiol (kb. 40 dkg)
  • 2 pohár reszelt sajt (edami, cheddar, trappista…félkemények mehetnek)
  • 2 tojás
  • só, bors (esetleg 1 gerezd zúzott fokhagyma)

1 pohár az kb. 2,5 dl.

Feltét ötletek:

  • paleo pizzaszósz (cukormentes paradicsompüré vagy ketchup + 1 mk. oregano + 1 mk. bazsalikom)
  • reszelt sajt
  • kolbász
  • szalámi
  • sonka (lehetőleg nagy hústartalmú, mindenképpen gluténmentes)
  • csirkehús
  • paradicsomkarika
  • hagyma
  • paprika

A karfiolt daráljuk le, de ne nagyon pépesre, csak olyan rizs-szerű morzsára. Dinszteljük meg pici kókuszzsíron, és pároljuk át tíz perc alatt, majd hűtsük ki kicsit (mert forrón, kézzel próbáltam rányomkodni a forma aljára, majdnem összesz*rtam magam a harmadfokú égési sérülésektől…nem tudom, mire számítottam), és nyomkodjunk ki belőle némi levet.

Belenyomkodtam, elősütöttem!

Belenyomkodtam, elősütöttem!

Eztán keverjük össze a tojásokkal, a reszelt sajttal és a fűszerekkel, majd simítsuk egy normál kapcsos tortaforma vagy ennek megfelelő méretű tepsi sütőpapíros aljára. 180 fokos forró sütőben süssük elő kb. 10 perc alatt, hogy kezdjen sülni a teteje is, majd kapjuk ki, és pakoljunk rá gátlástalanul mindent, amit otthon találunk és illik hozzá! 🙂

Apának magyaros, lányoknak sonkás. :)

Apának magyaros, lányoknak sonkás. 🙂

Tegyük vissza még annyi időre 200 fokra, hogy gyönyörűségesen megpiruljon a teteje, és rásüljön a sajt (az a negyed kiló… 😀 ).

Ééééés, voilá!

909123_497980060250434_898656447_n

Úúú!!!!