Címkék

, , , , , , , , , , ,

Hát, gyerkőcök, én most transzban vagyok teljesen! 😀 Az van ugyanis, hogy olyan zseniális receptötletet kaptam egy nagyon jó barátunktól, hogy bár csak egy palacsinta receptet ígértem, kaptok inkább kettőt! 🙂 Ebből úgysem elég soha, és mindig, bármennyit meg tudunk enni belőle. Aki meg nem, az hülye. 😀

Mindkettő értékes és viszonylag kalóriaszegény, mégis nagyon laktató kaja, mellettük szól még, hogy döbbenetesen gyorsan kész vannak. Az első recept a klasszikus, vékony, magyar, strandos palacsinta egészséges változata. Ebben lehet kétféle liszt: gesztenye- és zabpehelyliszt felezve, vagy csak zabbal készítve. Én zabpehelyliszttel szoktam dolgozni, egyszerűbb, és nekem szimpatikusabb, de mindkettő szuper.

zabpalacsinta

Hozzávalók: (6 normál palacsintához)

  • 10 dkg zabliszt/zabpehelyliszt (lehet felesben is gesztenyeliszttel)
  • 2 tojás
  • 1 dl tej vagy bármilyen tejpótló, amit szeretsz (mandula, kókusz, rizstej…)
  • 1,5-2 dl szódavíz
  • csipet só
  • 1 tk. kókuszzsír a tésztába + 1 mk. a serpenyő kikenéséhez

A tészta hozzávalót alaposan összekeverjük kézi habverővel, hogy a hagyományossal azonos állagú, csomómentes palacsintatésztát kapjunk.

A serpenyőbe pici kókuszzsírt csepegtetünk, felforrósítjuk, és nagy-közepes lángon szépen kisütjük a palacsintákat, ahogy a nagyitól tanultuk. 🙂

indexzzA tésztát nem kell állni hagyni, hűtőben pihentetni, azonnal lehet sütni. Úgyhogy sajnos a várakozás sem akadálya a zabálásnak. 😀

A második recept is egy csodaság: ebben se liszt, se egyéb gabona- és magőrlemény nem kap helyet. 🙂 Alig bírtam lefotózni az utolsót, mert mindet felzabáltam, mire eljutottam a fényképezőig. 😀 Irdatlan finom!

indexeMindössze kétféle összetevőből meg lehet csinálni. Kalóriaszegény és laktató, ami a magamfajta “hurkoid-alkatúaknak” különösen nagy áldás, mert nem figyelek oda, és beverek tizennégyet, aztán meg egy hétig csak bő hálóingekben járkálok itthon, akkora leszek. 😀

Banános-tojásos amerikai palacsinta

Hozzávalók: (kb. 3-4 nagyobb tenyérnyi palacsintához)

  • 1 érettebb banán (nem zöldes, de azért ne is pálinkaszagú legyen még)
  • 2 tojás
  • serpenyő kikenéséhez 2-3 mk. kókuszzsír
  • Extra: késhegynyi fahéj, vanília aroma, rumaroma vagy 1 púpos teáskanál cukormentes kakaó

A tojást és a villával összepépesített banánt (és ha van kedvünk, az extrák valamelyikét) tegyük tálkába, és jól keverjük össze. Ebből kapunk egy viszonylag híg, de nem a hagyományos verzióval azonos tésztát, telis-tele banándarabkákkal.

A serpenyőt csepegtessük meg kókuszzsírral, és öntsünk bele egyszerre annyi tésztát, hogy nagyobb tenyérnyire terjedjen szét, és kb. fél cm vastag legyen.

inkexKözepes lángon süssük meg egyik oldalát pár perc alatt, majd ügyeskedve fordítsuk át valami spatulával vagy lapos szedőkanállal, és süssük meg a másik felét is. Frissen lehet enni, kettéhajtva vagy csak simán megpakolva minden jóval!

“Megpakolási” tippek (hát ez baromi szakmai volt…) :

  • méz
  • cukormentes lekvár
  • friss gyümölcs
  • kókusztejjel/mascarponéval összeturmixolt gyümölcs
  • édesítővel kikevert kakaó/fahéj
  • kókuszreszelékkel, kókusztejjel és édesítővel kikevert krém
  • egészséges túrókrém (recept itt)

Én ma úgy megraktam szegény palkót, alig bírta el… mondjuk fél percnél tovább nem kellett neki küszködni, mert fuldokolva nyomtam magamba, mint valami eszelős. 😀

inkex

Reklámok