Címkék

, , , , , ,

…a mondás mennyiségi vonatkozása viszont egy kapitális faszság. Nem kell telezabálnod magad ájulásig, ez a tézis rég megdőlt, viszont a “mit?” kérdés már annál fontosabb. Ma ezt a témát fogom kivesézni ötletekkel, miértekkel, tanácsokkal. Mert azt látom, hogy a reggeli hiába az egyik legfontosabb étkezés (kivéve ha harcosok étrendjén vagy más időszakos böjtön élsz), még a tudatosabbak, diétázók nagy része is képes elsunnyogni, lecsalni egy kis plusz alvás kedvéért, vagy mert épp semmi ötlete, mit kéne enni. Ezt a bejegyzést egyébként vasárnap már megírtam, de Fannika valamit varázslatosan elkúrt, és egy pöccintéssel törölte ki az egészet a picsába, hogy aztán heveny dührohamot kapjon, és a viszontagságok után erős lélekkel felálljon a padlóról, ahová küldte magát. 😀 Most sikerül újból leülnöm nyugalomban, ihlettel, és elszántsággal, hogy megírjam még egyszer, ájm szorri.

293710_373637729377108_1452848058_nSzóval reggeli. Hányszor hallom még családon belül is, de az olvasóimtól és ismerőseimtől pláne, hogy “nincs időm reggel szöszölni ezzel, unalmas ugyanazt enni, elég a presszókávé, nem vagyok éhes, majd eszek egy almát útközben, inkább alszom tíz percet még, kibírom én délig…” és egyéb, anyai pofonért kiáltó bullhsitet. Igenis legyen rá időd, mert a hiedelmekkel ellentétben most meglátod, hogy ezer módja van változatosan, egészségesen és nagyon finomakat enni minimális idő-befektetéssel, vagy akár előre elkészítve. Ez nem kifogás!

Ha kihagyod a reggelit, akkor jól beleszarsz az éhséget, fogyást, energiaszintet, nyugalmat, izomépülést, anyagcserét szabályozó hormonjaid működésébe. Esélyt sem adsz nekik, hogy helyesen működjenek. Ettől ingerült, fáradt, beteges és/vagy közepesen dagadt leszel. Ez pedig nem célod, ugye? Úgyhogy olvasd végig ezt itt, és gondold újra a reggeleidet, hogy jobb legyen a napod és a tested is. 🙂

Mindenek előtt kitérnék egy oly kedvelt és oly hibás reggeli-alapra: a gyümölcsre. NE! Légyszi… Gyümölcsöt mindenképpen napközben érdemes enni, mert a szervezet még képes feldolgozni az energiát, és kap további ételt is. Ha önmagában gyümölccsel kezdjük vagy zárjuk a napot, az hiba. A kezdés a korai órákban fokozottan érzékeny szervezet inzulin/cukorháztartását megdobálja, és ez a jelenség segíti egy későbbi remek inzulinrezisztencia kialakulását, ami a cukorbetegség előszobája, és számtalan betegség és baj okozója. Szóval ez így szar. Elavult testkontrollos dogma a ’80-as ’90-es évekből. Ha már mindenképpen gyümölcsöt akarsz enni ilyenkor, edd mással együtt! Nem, ne a haverod hívd át, hanem a gyümölcsöt társítsd más étellel. 😀 Reggelire például sokkal szimpatikusabb egy banánt vagy almát belenyomkodni a zabkásába vagy fehérjeturmixba: a fehérje kiegészíti, a rostok pedig lassítják a cukor felszívódását. És nem rohad a beledbe, nyugi. Akkor rohad a beledbe, ha alapjaiban el van rontva az étrended csomó szutyokkal, rendszertelenséggel és nagy zabálásokkal, és ha emiatt rossz a bélflórád, vagy a gyomrod savszintje. De ez tudatos, rendszeres étkezés mellett nem áll fenn.
A lényeg: a gyümölcsöt napközben edd, lehetőleg a nap elején, rostokkal társítva, vagy köztes étkezésként (tízórai, uzsi), magában.
De semmiképp ne banánnal indítsd a napod, amit a kocsiban kapkodva betolsz.

És most jöjjenek a jó választások, mert már tudod hogy mit ne.

10887768_10206030898760483_1881885944_nHát a tojás az alfa és omega, imádom, és ezerféle formában finom. ❤ Rántotta, főtt tojás, tükörtojás… a főtt tojást el is szoktam készíteni 6-8 db-ot előre, és a hűtőből csak kikapom, megeszem, és szaladok dolgomra. Ez nem csak reggelire, hanem a nap bármely szakaszában minőségi mentőöv lehet. A koleszterintől ne félj. A tojás az egyik legtökéletesebb táplálék. A koleszterinnek is van rossz (LDL) és jó (HDL) fajtája, alapvetően viszont az egészséges szervezet maga is termeli, mert segít rugalmasan tartani az érfalakat. Ha nem viszel be elég zsírt hozzá, akkor megtermeled magad, ez így megy.

10912865_10206030898800484_549730990_n…az édes krémek. ❤ Nem lehet megunni őket! Főzéssel vagy anélkül, a variálás végtelen a zabkásától a jó minőségű joghurtokon (Cserpes, Spar NaturPur, Pilos Görögjoghurt) keresztül az avokádós csokikrémig. Vagy a túrókrémekig. Bár én azt inkább este eszem, de nem baj. Én most a görögjoghurtra vagyok rácuppanva: eszem vaníliás proteinnel, kókusszal, zabpehellyel, mézzel, gyümölccsel, mazsolával, dióval, fahéjjal… Szuper! Ezeket pedig be is zárhatod pohárkákba, és magaddal is viheted későbbre. Még a zabkását is 5 perc megcsinálni, ne legyél lusta szar!

10927955_10206030917320947_1857097763_nKekszek. Az egyik legpraktikusabb, utazóbarát megoldás. Előre megsütsz két tepsivel, és megvan a reggelid egész hétre. Megsütni is 10 perc meló, nagyon egyszerű, és mosogatni sem kell órákig. Van kókuszos, diós, répás, proteines… Vagy amihez kedved szottyan! Nem kell hűteni, nem csöpög, elmajszolhatod bárhol. Látod, milyen klassz? 🙂

10933230_10206030898840485_1843625446_nLö süti. Bármilyen, bár elsősorban a gyümölcskenyerek, püspökkenyerek, amik jól adagolhatók, és elállnak hűtés nélkül is, ha előre megsütöd. Itt van például a csokis és mákos paleo süti, a proteines mákos pite, a répatorta, vagy a banánkenyér. Én imádom őket egytől egyig, megcsinálok egy adaggal, és napokig elvagyok velük.

10893780_10206030917440950_1100755374_nDe mondhatom a palacsintákat is. Van itt, kérem banánpalacsinta, zabpalacsinta, proteinpalacsinta, reszelt almás palacsinta… Csak győzzél választani! Ez ráérősebb reggelre való, de nem kell többet beleképzelni, mint maximum 20 perc munka. Én készítettem már zserbós palacsintatortát is (jobb alsó), cukormentes lekvárral, darált dióval, avokádós csokikrémmel. Hát mennyei volt! Hűtőben eláll 2 napig.

10922248_10206030898720482_941922475_nA sósságok is itt vannak! Reform bucik és kiflik minden mennyiségben! Napokra előre bedobozolva, istenien, ropogós kéreggel, puhán foszlós belsővel. Nekem a cukkinibagett és a magvas buci a kedvencem. Hozzájuk társulnak a zablepények (itt és itt), amiket szintén ehetsz szendvicsként, tojáshoz, kolbásszal, bármivel. Vagy minilángosnak, úristen… ❤ Ne a boltban vedd meg a szendó alapját, mert akkor szemétre költesz! És mielőtt elsápadnál, végeredményben nem drágább ez a házi verzió, mintha a 100-300 Ft-os fos zsömlét vagy croissant vennéd.

Summa summarum: a lehetőségek száma végtelen. Csak rajtad múlik a saját egészséged, és ne fogd az időhiányra, ha valóban célt akarsz érni! Ez a cél lehet egy karcsúbb test, egy jobb anyagcsere, vagy egy egészségesebb élet… kezdd jól! Kezdd minőségi reggelivel, minden áldott nap! Ne köss kompromisszumot, hanem találd meg a módját annak, hogy jobban élj!

Reklámok