Címkék

, , , , , , , , , , , , , , , , ,

Mától muffingyáros leszek. 🙂 Végre értelmet kapott az öt éve itt árválkodó kis 6 darabos szilikonformám, mert átkattant az agyam, és még egy külföldi receptet is találtam, ami megihletett. Meg tegnap kaptam ajándékba egy reform muffint, és olyan jól esett, hogy rájöttem, nekem enélkül üres az életem innentől kezdve. 😀

Pedig sosem szerettem a muffint. Mikor bejöttek a vízzel összekeverős debil alapporok, akkor elkönyveltem a muffinról, hogy ez egy faszság és csak a konyhai analfabéták és nyolcévesek szintjén elfogadható készítmény. Aztán most tessék, azon kaptam magam, hogy öntögetem a vadiúj tésztámat a kis gödröcskékbe és nagyon boldog vagyok! Jó dolog ez a muffin, na, csak ki kellett várnom. 🙂

Meg is alkottam egy glutén- cukor- és tejmentes (a proteintől eltekintve, de abban sem laktóz, sem kazein nincs már, csak savó) kis tündért, nézd meg! 🙂 Aztán viheted magaddal, meg adhatod a kölöknek suliba a menzafos helyett. Mert ez a kis pöttöm pontosan erre lett kitalálva: bárhol, bármikor, probléma- és koszmentesen, szalonképesen meg tudod enni, és napokig eláll.

Banános-csokis tápiókamuffin

suti

Hát nem kimászott?? De milyen jó volt azt a karamellizálódott nyúlványt lezabálni… 😀

Hozzávalók:

  • 1 nagy banán pépesítve
  • 2 tojás
  • 3 ek. eritrit
  • 1 mérőkanál (28 g) vaníliás protein
  • 1 ek. zabpehelyliszt
  • 4 púpos ek. tápióka keményítő
  • 3 ek. kókuszolaj
  • 1 mk. szódabikarbóna
  • 3-4 kocka étcsoki forgácsolva
  • 2 csipet fahéj
  • 2 ek. mazsola

Mindent keverj össze egy tálban villával. Ennyi. 😀 😀 Először én mindig a nedves hozzávalókat szoktam az eritrittel, utána a szárazakat, de ez egyéni ízlés kérdése.

Eztán csak öntögesd muffinformába a tésztát, és süsd meg 180 fokon 15-20 perc alatt. 🙂 Ijesztően barna lesz a teteje, én először majdnem elbőgtem magam, de az égvilágon semmi baj vele, mert maga a tészta kap ilyen színt sülés közben, nem az égés okozza. 🙂 Ebből az adagból pontosan 6 darab habkönnyű, puha muffinod lesz. A szilikonforma pedig hivatalosan is kijelentem: egy csoda!

ko

