Címkék

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

A címben minden benne van, amiről most szó lesz. 🙂 Sajnos mostanság nem szónokolok magvas gondolatokat, mert nem dühít fel senki annyira, hogy pöfékeljek Nektek valami provokatívat, helyette viszont belakjuk a konyhákat illattal, szeretettel, egészséggel. 🙂 Az utóbbi időben ontom magamból a jobbnál jobb sütiket, pitéket, gyors és egyszerű összedobós édeseket meg “sósokat”. Mert nyár van, mert rengeteg a friss gyümölcs meg ződ, mert végre ráérek, és mert találtam a garázsban a kishűtő alján 5 kg dióbelet és még az orromba is azt dugom örömömben. 😀

Úgyhogy megint kaptok az arcotokba két isteni illat- és ízfelhőt!

Almás-diós útisüti

Ez azért útisüti, mert annyira makulátlanul szépen szeletelhető és ehető volt morzsa meg csepegés meg szétfolyás nélkül, hogy az egyik alapdarab lehet minden családi kirándulásra, vagy hosszabb utazásra, de melóba is, ha csak épphogy be tudsz kapni pár falatot. Tiszta szabályos, gyönyörű kis apró kockákra vágtam. Tökély.

5x5 cm-es kockák. Hát meg kell bolondulni, olyan szépek. <3

5×5 cm-es kockák. Hát meg kell bolondulni, olyan szépek. ❤

Hozzávalók:

  • 3 alma (hámozva, reszelve)
  • 1 banán (villával pépesítve)
  • 1 marék mazsola
  • 4 tojás
  • 6 ek. zabpehelyliszt
  • 1 mérőkanál vaníliás protein (kb. 28 g)
  • 1 ek. mandulaliszt
  • 1 ek. útifűmaghéj
  • 1 púpos mk. fahéj
  • 3 ek. eritrit
  • 3 ek. kókuszolaj
  • 2 nagy ek tejföl (paleósoknak Cocomas)
  • 2 marék durvára darált dió

Az alapanyagokat a dió kivételével összedobáljuk egy nagy tálba, eldolgozzuk masszává. Sütőpapírozott közepes tepsibe öntjük, és megszórjuk a dióval. 170 fokos előmelegített sütőbe tesszük, és aranybarnára sütjük tűpróbáig. Ez nálam 45 perc körül volt. Az almát nem kel kinyomkodni, tökéletesen feléli a levét is a süti, ettől lesz szottyos, mégsem leveses.

A legjobb diós-szilvás pitém

Tényleg a legjobb. Életemben ilyen finom, hibátlan szilvás sütit nem ettem, pedig kóstoltam párat, mert nálam ami szilvás-fahéjas, az jöhet. Imádok minden ilyet, de ez… hát ez most a kedvenc édességem, toronymagasan! Isten áldja a Lidl-t, hogy féláron adta a szilvát. 😀

indexúHozzávalók:

  • 5 tojás
  • 8+2 ek. eritrit
  • 2 ek. kókuszolaj
  • 1 nagy banán (villával pépesítve) …de kettő sem árt neki, sőt!
  • 1,5 mérőkanál vaníliás protein
  • 12 ek. darált dió
  • 2 ek. útifűmaghéj
  • 6 ek. zabpehelyliszt
  • 2 mk. rumaroma
  • 2 púpos tk. fahéj
  • kb, 1 kg kék szilva (de erre kitérek majd, pontosan mennyinek kell lenni)

A szilvát mossuk meg, magozzuk ki, felezzük el és a feleket vágjuk még kettőbe (gusztusos kis darabkák legyenek, na). Egy nagy tálba borítsuk bele, és forgassuk meg 2 evőkanál eritritben és a fahéjban. Hagyjuk állni, amíg elkészítjük a tésztát.

A masszához az összes többi hozzávalót dolgozzuk össze egy tálban. Kurva bonyolult ez is. 😀 Öntsük sütőpapírozott közepes tepsibe, és szórjuk meg a szilvadarabokkal, amiket tenyérrel picit rányomkodunk a masszába (nem kell erőből lenyomni az aljára, mint régen a strandon az unszimpatikus kölköket a medencében…).

indexááÉs most jön a lényeg. A lelke. Szóval a szilvamennyiség csak irányadó, mert nem mértem. Annyi szilva legyen, hogy irreálisnak tűnjön, hogy kétségbe ess, mi a fasz lesz ebből, hogy szinte ne látsszon a tészta közte. Hogy rettegj, hogy nem fog megsülni, és átvertelek. 😀 Na annyi. Én igazából “egy életem, egy halálom” jelszóval rátömködtem mindet, és szent meggyőződésem volt, hogy ez egy óra múlva is folyós és leves marad, Anya meg le fog baszni. 😀 Igazából csináltam egy tepsi tésztás szilvát. 😀 De megérte! Így a jó. Ahogy a képen is látod, így sem ázott szét (sőt, gyönyörűen szeletelhető volt már langyosan is), mégis elkerültem a saját kis minirémálmomat, hogy vadászni kelljen a gyümölcsdarabokat a pitében, és elszívja a nyálamat. Mert az egy szar, és azt nem éltem volna túl… Ez öcsém, olyan volt, hogy pátosszal kerestem a konyhában a pulpitust, ahol a mikrofonban megköszönhetem a családomnak, hogy ezt elértem. 😀

Szóval ha kész a szilvás szórás, akkor bevághatjuk a 160-170 fokos előmelegített sütőbe, és tűpróbáig süthetjük. 🙂 Ez nálam kb. egy óra volt, de 40 perc után nézegettem, szurkáltam.

btSzilva helyett 6-700 gramm erdei gyümölccsel is csodálatos, ennél nem jó eritritbe forgatni a gyümölcs lágysága miatt, hanem sütés után, amikor kézmelegre hűlt, lecsurgattam virágmézzel, a fahéjat pedig a tésztába tettem. ❤

Megjegyzés: Az alapanyagok kicserélése, kihagyása nem ugyanezeket a sütiket fogja eredményezni, és nem tudok válaszolni, mi lesz akkor. A tápérték így optimális, de ha nincs otthon protein, zabpehelyliszttel, kókuszliszttel vagy mandulaliszttel esetleg pótolható.

