Címkék

, , , , , , , , , , ,

Nos, Drágáim, be fogtok szarni. 😀 Annyira jókat eszek mostanában, hogy magam is megbánom! Tudjátok, volt az a nem olyan régi fitt sajtos tallér receptem, ami önmagában is zseniális találmány, de ami most sikeredett belőle, arra szavak sincsenek. PIZZA!!! Méghozzá egyszerű, gyors, egészséges és az élmény… hát azt nem lehet elmondani a magamfajtának, aki imádja a pizzát, mégis jó, ha évente egyszer evett belőle. Bár próbálkoztam korábban is például karfiol-alapú reformpizzával, de hát na. Az nem pizza. Ez meg igen. 😀

Szóval hoztam Nektek ezt a receptet, ami után egyik kölök, tesó vagy férj se fog otthon bőgni, hogy nem kaphat pizzát minden másnap, mert egészségtelen és drága. Meg Ti sem fogtok otthon bőgni. 😀 A másik meg egy nagyon régóta tervezgetett kaja volt, amit végre csak úgy, hasraütésszerűen megalkottam: a cukkini tócsni. Ez kábé 20 perc alatt megvan, és olyan finom köret húsok mellé, hogy szemem-szám elállt. De magában, tejföllel és sajttal is bazi jó. És igen, egész biztos vagyok benne, hogy ezt is hörögve fogja megenni az egész család, nem kell azt nekik tudni, hogy nem finomlisztes-étolajos istenverése kerül a tányérra. 😉

Fitt pizza túrós-zabos alappal

Hozzávalók: (2 főre)

  • 1,5 doboz (375 g) sovány túró
  • 5 ek. zabpehelyliszt
  • 4,5 ek. finomszemű zabpehely
  • 3 tojás
  • 1 mk. só
  • 20 dkg reszelt sajt (trappista, mozzarella a legjobbak)
  • 15-20 dkg jó minőségű sonka (pl. Delco)
  • 1/2 üveg paradicsomos olasz tésztaszósz (nálam most Felix 5 fűszeres)
  • 1/4 tasak Kotányi Pizza fűszerkeverék
  • 1 mk. oregano
  • 1 ek. kókuszolaj

10566318_10204597829814655_252743680_nA zabpelyhet, zabpehelylisztet, tojásokat, túrót és a sót összedolgozzuk villával, és a kókuszolajjal kikent közepes tepsibe simítjuk kézzel. Ez elég tapicskolós meló, ami az első 2-3 percben egy heveny idegrohammal kísért “A rohadt életbe, hogy ebből soha nem lesz egyenletes tésztalap bazmeg!” közelharcba torkollik, de higgy nekem: 5 perc alatt simán belesimogatod abba a tetves tepsibe, mielőtt falhoz vernéd vállból indítva az egész szart. 😀

...még egy kis mozzarellagolyót is rászeleteltem!

…még egy kis mozzarellagolyót is rászeleteltem!

Ha ez megvan (hurrá), 190 fokos előmelegített sütőbe tedd be 10 percre, és süsd elő. Addig keverd el a paradicsomszószban a pizzafűszert meg az oreganót, reszeld le a sajtot és kockázd fel a sonkát. Ha letet a tíz perc, vedd ki a pizza-alapot, és kend meg a paradicsommal, szórd meg a sonkával, majd a sajttal. Tedd vissza a sütőbe még 15-20 percre, míg meg nem pirul.

Hogy bezabáltam, atya isten...

Hogy bezabáltam, atya isten…

A feltét egyébként csak példa, teljesen opcionális, mit teszel rá. Én ezt a fajtát szerettem mindig a legjobban. 🙂 Szóval ha kész, EDD MEG. Ha muszáj, adj belőle másnak is, mert elvileg ez kétszemélyes, de hát tökre megértem, ha felégeted érte az összes emberi kapcsolatodat a házban. 😀

Cukkini tócsni

Hozzávalók: (6-8 db tócsnihoz, 2 főre)

  • 2 közepes salátacukkini
  • 5-6 ek. zabpehelyliszt
  • 1 mk. só
  • 2 tojás
  • kb. 6 tk. kókuszolaj
Lö massza.

Lö massza.

A cukkinit reszeljük le nagylyukú reszelőn, és sózzuk be, majd hagyjuk állni 30 percet. Nagyon sok vizet ereszt, ezért muszáj ezt kivárni. Eztán nyomkodjuk ki alaposan, tegyük egy másik tálba, és dolgozzuk el a tojásokkal és a liszttel. Sót én már ilyenkor nem, vagy csak minimálisat adok hozzá, mert a lesózás rendszerint elég neki. Ínyencek tehetnek a masszába egy kis pestót, friss zúzott fokhagymát, borsot is.

Kis pacnik <3

Kis pacnik ❤

A liszt mennyisége irányadó, a lényeg, hogy egy könnyen kezelhető, nem folyós masszát kapjunk. Ezt púpos evőkanalanként halmozzuk egy forró serpenyőbe, és mindegyik pacni alá tegyünk 1-1 teáskanál kókuszolajat. Süssük pár perc alatt aranybarnára mindkét oldalát a kis pacniknak, fordítás után a kanállal nyomjuk le picikét mindet.

…és kész is van. 🙂

Én így ettem.

Én így ettem.

Reklámok