Címkék

, , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Megint összefötörésztem Nektek egy csokornyi finomságot! 🙂 Bezony. Egyik jobb, mint a másik, és mindkettőnek megvan az az előnye, hogy végtelenül egyszerűen, könnyen és gyorsan meg tudjuk csinálni, és napokra előre letudhatjuk a mitegyek-problémát. Azt már nem is mondom, hogy egészségesek, táplálóak, bűnmentesek és isteni mindkettő. 😀

Az első egy olyan egytálétel… ami ronda. 😀 😀 😀 Mert hát nem szép, a fotón mint egy rakat szar, de hidd el nekem, ez olyan finom, hogy a végén sírva fogod elcsomagolni azt a fél maréknyit, ami marad belőle elvileg másnapra ebédre, gyakorlatilag meg tíz perc múlva kidúrod a hűtőből, mint a vadmalac a szarvasgombát, és megeszed. Én legalábbis ha ezt főzöm, akkor úgy járok, hogy megeszek egy szabvány-adagot, aztán a serpenyő fölött röfögve tolom be fakanállal a többit. Eredetileg onnan származik a recept, hogy rakott kelnél, töltött cukkininél a töltelékek néztek ki hasonlóan, és mindig beleettem, megállapítva, hogy egy kibaszott finom és minek mellé bármi… na, több se kellett, megcsináltam felturbózva külön ételként, és boldog gyerek voltam tőle. 🙂

Darált húsos-rizses-zöldséges egytál

Hozzávalók:

  • 500 g darált pulykacomb vagy disznócomb
  • 2 tasak rizs (amilyet szeretsz, én jázminrizzsel szoktam)
  • 2 nagyobb tv paprika
  • 1 kápia
  • 2 paradicsom
  • 2 fej fehérhagyma vagy vöröshagyma
  • 1 fakanálnyi disznó- vagy libazsír
  • 150 g kockázott húsos bacon
  • só, bors, flekken fűszerkeverék
Hát ez tényleg nem szép. De nem is sokáig szomorkodtam fölötte. :D

Hát ez tényleg nem szép. De nem is sokáig szomorkodtam fölötte. 😀

A rizst megfőzzük készre, és félretesszük. A zöldségeket felkockázzuk kicsire, külön tányérokba. A zsíron a bacont a hagymával összedinszteljük egy nagyobb wokban vagy magas falú serpenyőben, megpirítjuk kicsit, majd hozzáadjuk a paprikát és a darált húst. Megsózzuk-borsozzuk, beszórjuk flekkenfűszerrel, ha van otthon. Ez elhagyható, de nagyon jót tesz neki, viszont így vigyázzunk a sóval, mert a flekkenfűszerben is van só! Szépen összepirítjuk-pároljuk felváltva az egészet, hogy ne legyen sok leve, de átfőjön-süljön.

Ha kész, kapunk egy remekbe szabott, illatos ragut. Ebbe belekeverjük a főtt rizst, átforgatjuk, és hörögve bezabáljuk. 🙂 Akkor a legkirályabb, amikor már kézmelegre hűlt, és rájárunk villával. ❤ Nahát az beszarás. Mondanám, hogy 4 személyes adag, de ez elmebeteg dolog lenne, mert mindenki össze fog veszni és családok hullanak majd szét, világok omlanak össze meg minden.

A következő csuda, egy most tesztelt példány, ami tökpontolyan, mint a kókuszgolyó íze-illata, csak ez süti. 🙂 Nagyon finom!!! Az eredeti recept a zseniális MásTészta blogról származik, itt találod meg. Én kicsit átformáltam, felturbóztam, magam képére alakítottam, de a dicséret amoda is épp annyira jár.

Kókuszgolyó-ízű bocisüti

Hozzávalók:

  • 150 g zabpehelyliszt
  • 20 g kókuszliszt
  • 60 g + 2 ek. vaníliás protein
  • 2 ek. cukrozatlan kakaó
  • 4 nagyobb tojás
  • kb 2 dl tej/magtej, vagy felezni is lehet vízzel
  • 4 ek. eritrit
  • 2 tk. kókusz aroma
  • 1 tk. rumaroma
  • késhegynyi vanília őrlemény
  • 2 érett banán, villával összepépesítve
  • 1 marék mazsola (elhagyható)
  • 1 mk. szódabikarbóna
  • díszíteni kókuszreszelék

indexzA száraz hozzávalókat a kakaó és a 2 ek. protein kivételével elvegyítjük, majd szépen hozzádolgozzuk a folyós-trutyis dolgokat. Annyi tejet-vizet öntsünk hozzá, amennyivel sűrű, de folyós, ragacsos masszánk lesz. Ezt vegyük ketté, majd egyikbe dolgozzuk el a kakaót, másikba a 2 ek. proteint.

Sütőpapírozott tepsibe (egész pici elég hozzá, 15×25-ös) csapkodjunk egymásra-egymás mellé pöttyöket, rétegeket meg foltokat a kétféle színű tésztából. Így gyönyörűséges bocifoltos lesz, ha megsül. Menő. 😀 Eztán szórjuk meg kókuszreszelékkel, tegyük 160 fokra előmelegített sütőbe, és 20-25 perc alatt süssük meg. Tűpróbával érdemes ellenőrizni, de semmiképp ne száradjon ki! Jó kis szottyos lesz a banántól. 🙂

Ez egy igazi gyerekek kedvence, buliba és utazásra is kiváló, szuper süti!Annyira jó illata és íze van, tisztára mint a kókuszgolyó! A tápértéke pedig makulátlan, és egy ilyen tepsit elmajszolhatsz reggelire 3-4 napig. Dobozban, szobahőmérsékleten el is áll simán, sőt, idővel mégpuhább lesz! 🙂 Meg ez tipikus bögretejecskés-könyvolvasós süti. Óóó… ❤ Csak ettől nem dagad bele a segged a fotelbe.

indext

Megjegyzés: Ne kérdezzétek, mit mivel tudtok helyettesíteni, a proteint mivel válthatjátok ki, mert akkor az egész értelmét veszti, ez így jó!

Reklámok