Címkék

, , , , , , , , , , , , , , , ,

No, kérem szépen, ismét bejegyzésért kiált a zsenialitásom. 😀 Hát ugye húsvét. És akkor van indok a mértéktelen zabálásra ugyebár… Ne hazudj, tudom, hogy igen! 😀 Én viszont most nem akartam félrekajálni, több okból is. Egyrészt lesz elég kínom az államvizsgás őrület alatt, amikor becsúsznak majd azonosítatlan kalóriabombák, másrészt most nem érzek késztetést semmi egészségtelen dologra, akkor meg minek tömjem magam olyannal, csak mert egy fiktív személlyel történt valami szintén fiktív kétezer éve? Igazi észérv. 😀

És akkor kitaláltam, hogy megoldom okosba’, egészségesen, cukor meg ilyesmi szutykok nélkül, hogy jó dolgokkal egyem magam ájulásig, mert az persze nem kérdés, hogy ez be fog következni. Elkezdtem agyalni, mi legyen, aztán eszembe ötlött a gigászi projekt: rakott palacsinta!!! De mivel, meg hogy, meg satöbbi… ha egyfélével töltöm meg, az olyan unalmas. Így aztán kitaláltam, hogy én bizony háromfélét fogok felsorakoztatni a tepsiben, sőt, még le is öntöm valami trutymóval, amivel aztán összesütöm annak rendje és módja szerint.

Egyáltalán nem volt melós még így sem, egy fél délután elszöszmörögtem vele, de abban benne volt egy raklapnyi zablepény megsütése is, merthogy akkor én kalácsot meg kenyeret sem eszek. A palacsinta receptje már régebben felkerült a blogra, itt megtalálod. Most rendhagyó receptleírás lesz, mert a fele ugye megvan már, így nem írom le őket újra. A töltelékek meg totálisan ízlés szerintiek mennyiségre és például édességre is, de ezekből leírom, hogyan csináltam én. A sodó, na az meg hát egy világ csodája, mert most avattam fel az új kis barátomat, a tápióka keményítőt (milyen aranyos neve van már!!). 🙂 Szóval a sodót is leírom természetesen.

Betűleves rakott palacsinta

Hozzávalók:

  • 16 db zabpalacsinta
  • 1 ek. kókuszzsír
  • három féle töltelék: mákkrém, fahéjas-diós szilvalekvár és proteines-mazsolás túrókrém
  • 6 dl vanília sodó

Vanília sodó:

  • 4 dl házi tej
  • 2 dl tejszín
  • 3 púpos teáskanál tápióka keményítő
  • 2 ek. eritrit
  • 2 teáskanál vanília aroma vagy késhegynyi vanília őrlemény
  • 4 tojássárgája

A tejet és a tejszínt felmelegítjük, de nem várjuk meg a forrást. Addig a tojássárgáját kikeverjük az eritrittel és a vaníliával. Ha már forró a tejes rész, levesszük a tűzről és gyors keverés mellett beleöntjük a tojásos részt. Visszatesszük a tűre közepes lángra, kavargatjuk pár percig, majd újra lehúzzuk, és a keményítőt is sűrű keverés mellett beleszórjuk. Újra visszatesszük a tűre, és pár perc alatt kellemesen sodó-állagúra főzzük. Ha kész, félretesszük hűlni, néha átkeverjük, mert bebőrösödik a kis gonosz. Egyébként egy isten csudája, nagyon-nagyon finom, igazi békebeli ízű és illatú! Innentől elfelejthetem a pudingport és a lisztet, ha sűríteni akarok, yeah! 🙂

10259558_10203867819004841_400454305_n

Mákkrém:

  • 1 mélytányérnyi (kb. 15-20 dkg) frissen darált mák
  • 1 alma hámozva, reszelve
  • 2-3 dl tej
  • 1 marék mazsola
  • 1 teáskanál vanília aroma vagy késhegynyi vanília őrlemény
  • 3 ek. eritrit

Az egészet egy kislábasban összekeverjük és 10-15 perc alatt felfőzzük közepes lángon. A tejet érdemes fokozatosan öntögetni, és annyit  hozzáadni, amennyit felvesz. Félretesszük hűlni.

Túrókrém:

Itt találod, én a mazsolás-kókuszos verziót készítettem el, de most kókusz nélkül. Dupla adagot készíts, legfeljebb megmarad egy kevéske, amit suttyomban elnyalogathatsz. 😉

Szilvatöltelék:

Vegyünk egy nagy üveg cukormentes, hagyományosan főzött, nem túl kemény házi szilvalekvárt! Daráljunk meg egy jó nagy bögre diót, és keverjük el egy teáskanál fahéjjal, meg 1 evőkanál eritrittel. Ezt majd úgy fogjuk tölteni, hogy a palacsinta közepére tesszük a lekvárt, és rá szórunk 2 evőkanál diós cuccot.

Nnna, most, hogy mindent lesütöttél, összeszedtél, megfőztél, szépen összepakolhatjuk. Méghozzá egy gigamegabazinagy tepsibe, olyan magasabb falú gáztepsibe, amit előtte kikensz a kókuszzsírral szépen. 🙂

dddA palacsintákat én úgy csináltam, hogy adott sorrendben, így követni lehet majd a tepsiben, ha valaki konkrét ízűt szeretne: egy túrós, egy mákos, egy szilvás legyen. A hajtogatást és töltést pedig a következőképp csináld, így nem fog kifolyni sehol a cucc:

hjEztán tedd őket szorosan egymás mellé a tepsibe, majd öntsd le a sodóból annyival, hogy ne áztassa el, de mindenhová jusson, így:

uuVágd be a sütőbe 200 fokra előmelegítve, és pirítsd meg kb. 20 perc alatt!

éééHűtsd ki kézmelegre, és lehet beleugrani fejjel! ❤ A bűntudatot meg hagyd a kukában. 😉

hg

