Címkék

, , , , , , , , , ,

Győzelem!!!! 😀 Most nagyon boldog vagyok, de valami veszettül! És meg vagyok döbbenve. Mert soha a büdös életben nem gondoltam volna, hogy lehetséges a lehetetlen: jobbat, finomabbat, klasszabbat alkotni egészséges, alakbarát, csupa tiszta hozzávalókból, mintha a generációkon átívelő hagyományt és legendásan tökéletes alapreceptet követtem volna. Ráadásul gyerekjáték elkészíteni, mindössze 10 perc melóval és 30 perc sütéssel.

ddÍgy született meg az én saját, abszolút önállóan megalkotott túrótortám glutén- és cukormentesen, maximális fehérjetartalommal, a szénhidrátot pedig minimalizálva. Semmi liszt, semmi gabona, semmi gríz, semmi margarin… Bár szeretem a paleo sütiket, sajnos szinte mindegyikre igaz, hogy hiába egészségesek, irdatlan mennyiségű kalóriát tartalmaznak, fehérje meg alig van bennük, ami nem túl szerencsés egy olyan embernek, akinél szó nem lehet “kettő kockánál megállásról”. Mert az szar, nem? Amikor rá vagy éhezve, és nem ehetsz annyit, amennyi jól esne, csak amennyi arra jó, hogy nagyon megkívánd, és epekedj utána egész nap. Na, az ritka kegyetlen helyzet… Tennem is kellett ellene valamit, mert ugye távol áll tőlem a “csak egy szemet”-hozzáállás. A faszt, majd én azt tudom! 😀 Nekem ne parancsolgasson senki!

Szóval tegnap Anyusszal kitaláltuk, hogy csinálunk túrótortát, és a mi brutál finom hagyományos verziónkat alakítjuk át kissé. De hát ez mission impossible volt, mert csomó gríz, rétesliszt, vaj volt benne. Hátakkó mi legyen??? Mert nagyon rákészültünk lelkileg. 😦 Tegnap találtam a Sparban két doboz leértékelt bio túrót, amiket haza is hoztam szépen, mert ezt kár lett volna otthagyni. És akkor úgy voltam vele, hogy oké, egyszer élünk, megpróbálok összehozni valami fogyókúrás cuccot, legfeljebb ha szar lesz, odaadjuk valakinek, akit utálunk. 😀

Mielőtt leírnám a receptet, mindenképpen szeretném felhívni a figyelmet egy apró, de döntő fontosságú tényezőre: hihetetlen sokat számít a túró állaga és minősége!!! Én most ráhibáztam erre a bio túróra. Először is olyan illata volt, hogy eszméletlen! Nem olyan “boltitúrós” műanyagszaga, vagy épp semmi, hanem olyan igazi, házias, kellemes túróillata. De a lényeg: az állag! Ez valami fantasztikusan rögös volt! Nem olyan krémszerű, téglaformájú, összetapadt izé, hanem kisebb-nagyobb bogyókból és göröngyökből álló, falusias csodaság. Hatalmas szerencsém volt vele, legközelebb csak ebből fogom sütni, mert ez adja meg azt a textúrát a süteménynek, amitől mesebeli lesz, nem pedig fojtó, összeállt massza.

Ő az a csoda! :)

Ő az a csoda! 🙂

Világbajnok Betűleves túrótorta

Hozzávalók:

  • 2 doboz (2×180 g) rögös túró (Zöld Farm biotúró)
  • 4 púpos ek. eritrit
  • 1,5 mérőkanál (42 g) vaníliás protein (nálam Biotech Nitro Pure Whey Gold bourbon vanília)
  • 5 ek. kókuszreszelék
  • 1 nagy késhegynyi vanília-őrlemény (aroma se rossz, de ez a tökély)
  • 6 tojás
  • 4-5 ek. tejföl (zsíros vagy zsírszegény, Rád van bízva… én zsírossal dolgoztam)
  • 1 ek kókuszzsír + 1 tk. a tepsi kikenéséhez
  • 1 nagy marék mazsola

A túrót, a vaníliát, az eritritet, a proteint, a tejfölt, a kókuszreszeléket, kókuszzsírt és a tojások sárgáját eldolgozzuk. Hozzáadjuk a mazsolát is. A mazsolát érdemes 10 percre beáztatni vízbe, így kicsit átmossuk, és fel is puhul, sokkal finomabb lesz a sütiben.

Micsoda sárga tojáskák! Kapirgálóstól. :)

Micsoda sárga tojáskák! Kapirgálóstól. 🙂

A tojásfehérjét kemény habbá verjük, és beleforgatjuk a masszába, majd kikent, 15×25 cm-es tepsibe öntjük az egészet.

170 fokos sütőben 30 perc alatt aranybarnára (nem sötétbarnára!) sütjük. Én félúton levettem a hőfokot 160-ra. Akkor jó, ha szép arany foltos, és ha picit megrázzuk a tepsit, már nem remeg a közepe.

Olyan szépen feljött, mint egy piskóta. Utána picit összeesik, de habos marad.

Olyan szépen feljött, mint egy piskóta. Utána picit összeesik, de habos marad.

Iszonyat önuralommal kivárjuk, míg lehűl, enyhén kézmelegen már neki lehet esni. 😀

És hát azt hiszem, minden fogalmazási tudományom megáll, amikor azt kell körbeírnom, mennyire finom és tökéletes ez a sütemény. Kolosszális, bitang, hibátlan, nagymamás, illattornádó, ízorgia, picit rezgős, habos, puha, nincs leve, nem fojtós, nem műízű, könnyű. Valahogy így tudnám jellemezni. A fél tepsit benyomtam egy óra alatt. 😀 Ami pedig plusz előny, hogy mindezek után is se elnehezülés, se puffadás, se feszülő gyomor, semmi!

Amellett pedig, hogy eszméletlen élmény, sikerült egy olyan, kompromisszumok nélküli élvezetet kitalálnom, aminél NEM KELL MEGÁLLNI KÉT SZELETNÉL. 😀 Hurráááá!!!! Ráadásul azt gondolom, hogy ha ebből például az esti tévézés alatt eszel meg párat, akkor sem lesz az égvilágon semmi bajod. 🙂

rt

Reklámok