Címkék

, , , , , , , , ,

Háááááááát igen… a legtöbb lánynak megfordul a fejében szinte minden áldott évben, mikor pukkadozik a tizenharmadik méter bejglitől, és az összes istenverte nadrágja térdnél megszorul és minden pózban szarul érzi magát, hogy méregtelenítsen. Böjt, kúra, tisztítás, fogyózás, diéta, és az egész hóbelevanc. Csak takarodjon le az a négy kiló plusz rólunk, lehetőleg még a héten. 😀 Há’ nyilván, mert az úgy megy.

o-DETOX-facebook

Én is túlestem ezen még leánykoromban, hogy majd akkor én januárban jól megcsinálok valami ötnapos lékúrát, amiben az volt a lényeg, hogy minden nap másféle zöldség/gyümölcs/búzafű levéből kellett meginni egy 7,5 dl-es üveggel, plusz rengeteg vizet meg teát vedelni. Nnna, Fanni ahogy kell, faszán, nulla tudással nekiveselkedett lepucolni magáról a zsírbugyit valami januári szülibuli-meghívás időpontjáig, hogy nézzen mán ki addigra valahogy…  Utólag is gratulálok magamnak ehhez a kritikán aluli teljesítményhez!

Csodás tapasztalatokkal gazdagodtam:

1. nap: Hejj, minden király, lefogyok és csütörtökre én leszek az új Cindy Crawford, aztán megtartom a 45 kilómat a nyugdíjkorhatárig, yeah!
2. nap: Minden oké, bár kicsit éhes vagyok, ingadozik a vércukrom, és megpróbáltam egy laza 20 perces sétát a háztömb körül, de majdnem beestem arccal a vízelvezető árokba, hogy aztán a szomszéd Józsi bácsi húzzon ki onnan.
3. nap: Most már rohadt éhes vagyok. Összevesztem az egész családdal, mindenki dögöljön meg, és a faszom kivan. Meg rosszul is vagyok. Ja, meg a fasz kivan. És beszűkült a szókincsem „a faszom kivan” entellektüell szakkifekezésre.
4. nap:  A FASZ KIVAN!!! Kérek egy zsömlét, amíg meg nem érkezik a pizzám!!!! (Közben Hulk-fejjel, a családtagokat taszigálva rohangálás fel-alá a házban, „Mi a faszt nézel??? Anyád!”-véletlenszerű beszólásokkal még a szobanövénynek is.)

A FASZ KIVAN!!!

A FASZ KIVAN!!!

Aznap este volt a szülibuli egy ismerősömnek. Felvettem szépen a sztreccsnadrágom, a dögös felsőm, és kicsípve eltipegtem lapos hassal, amibe betöltöttem 6 szelet tatár beefsteak-es kenyeret, egy púpozott tál pörköltet ránézésre másfél kiló galuskával, majd miután benyomtam az arcomba a klinkertégla-méretű tortaszeletemet, szúrósan odaálltam a körülöttem affektáló lányok mellé, hogy „Ugye azt már nem eszed meg???”…az övéket is megettem. Aznap nem tudtak leitatni a fiúk, annyi szent. 😀 Kisimult vonásokkal, helyrebillent lelki harmóniával ültem egy sarokban valami masszívabb széken, és kerestem a cipőm orrát, amit nem láttam a hasamtól. Jó kis parti volt. 😀 A legnagyobb –máig érthetetlen- csoda az epegörcs elmaradása volt. Hiába, a parasztgyomrot nem szabad alábecsülni! 😀

Szóval ez az én hatalmas böjtös történelmem. 😀 Tanuljatok belőle, én pedig elmondom most dióhéjban, amit én megtanultam ebből:

Nem a böjt és a méregtelenítés a rossz dolog. Ezek mind nagyon jó és hatékony, egészséges szokások, de (és itt a DE) semmiképpen nem otthon, megszokott környezetben, körbebástyázva a mindennapos problémákkal és kihívásokkal, miközben még a kicsikart kőkemény edzéseket is a nyakunkba vesszük. NEM! Sose így! A méregtelenítő kúrát –bármelyik féle is legyen a több százból- mindig nyugodt közegben, lehetőleg a hétköznapok robotjából kiszakadva, kizárólag magunkra és a folyamatra figyelve, a fizikai mellett mentális odaadással csináljuk! Ez egy hihetetlen komplex tevékenység, ami messze túlnyúlik a „most akkor egy hétig csak iszok” hozzáálláson.

A zellerszál vagy halványító zeller az egyik legjobb méregtelenítő zöldség. És mocsok rossz az íze. :D

A zellerszál vagy halványító zeller az egyik legjobb méregtelenítő zöldség. És mocsok rossz az íze. 😀

Mindig legyünk tisztában a célokkal, az egészségi állapotunkkal, csináltassunk friss vérképet, hangoljuk rá magunkat lelkileg, radikálisabb esetben készüljünk felvezető étrenddel, és mindenképp a nekünk legmegfelelőbb méregtelenítést válasszuk ki, amihez szakember tanácsát is ki kell kérni!

A böjt nem játék. Nem sumákolós önbecsapás, vagy kórházban végződő ámokfutás. A méregtelenítés nem csoda (bár majdnem) és nem végleges varázsszer. Ne azért kezdjük el, hogy lefogyjunk, hanem hogy megtisztuljunk belülről. Hogy tehermentesítsük a beleket, a gyomrot, frissítsük a bőrt, a hajat és a lelket. A méregtelenítés erről szól.

detoxsmoothies

Számtalan formája van. Én a magam részéről elítélem és butaságnak tartom a kizárólag vízen alapuló böjtöt, meg az otthon végzett citromos vizes-juharszirupos elmebajt, a krémleves-kúrát és társait. Az ilyenek pont arra jók, hogy öregedj tíz évet, cseszd szét az összes emberi kapcsolatod az idegbetegségtől, és zsigereld ki a tested annyira, hogy utána zabálj és/vagy raktározz popóra.

Nem pár nap alatt kell megváltani a világot. A fogyáshoz ÉLETMÓDVÁLTÁS kell, nem csodakapszula, meg párnapos kúra, meg anyám kínja.

Ha viszont valóban szeretnél megtisztulni, ki akarod próbálni a böjtölést, a méregtelenítést, akkor heteket szánj az utána olvasásra, kérdezősködésre, tanulmányozásra, előkészületekre!

A Phoenix-kúra nagyon kíméletes, és kitisztítja a májat, például agresszívebb gyógyszerek után.

A Phoenix-kúra nagyon kíméletes, és kitisztítja a májat, például agresszívebb gyógyszerek után.

Ismerd meg a méregtelenítő módszereket a többhetes homeopátiás Phoenix-kúrától a Steinberger-kúrán át az Airola-féle böjtig. Tiszteld meg Magad és a tested azzal, hogy a legjobbat, a Hozzád és céljaidhoz, állapotodhoz illőt választod! Ettől függ, megújulsz és kitisztulsz-e, vagy elsorvadsz és megfáradt leszel.

Konkrét böjtöléshez vannak szuper hazai táborok is, a 3 napostól a másfél hetes programokig. Nyaralásnak is beillik, kizárólag pihenésről szól, árban pedig az olcsótól a csillagos égig tudsz válogatni. Rengeteget számít a célszerűen kialakított környezet és a szakember folyamatos felügyelete, illetve a társak támogatása.

meditation

Ha pedig inkább begubóznál otthonra, vagy munka mellett csinálnád, a karácsonyi trakta után rendszerint elég egy olyan hét, amikor a reggelt frissen préselt, turmixolt zöldségekkel és gyümölcsökkel kezded, tisztító teákat (család, borsmenta, gyermekláncfű, menta, kamilla, zöld- és fehér tea, maté tea…) kortyolsz, és tisztán eszel. Sétálj, kocogj, szaunázz ilyenkor, akár minden nap!

sauna

A méregtelenítésre is igaz, hogy szinte mindenkinek más válik be: valakinek bőven elég, ha ilyesmiket iszogat 1-2 hétig, mellé kímélősen eszik, másnak meg valóban szüksége van egy komolyabb és tudatosan felépített belső kipucolásra. Te érzed, mire és mennyire van szükséged, de tartsd be az aranyszabályokat: kérj segítséget, figyelj a tested igényeire és ne ettől várj világmegváltó fogyást!

A méregtelenítés tökéletes és hatékony megindítója vagy épp továbblendítője egy tiszta és egészséges étrendnek, amit életvitelszerűen folytatsz, mozgással egybekötve. Se több, se kevesebb.

Zöldbúzafűlé - Ez is nagy királyság, de csak okosan fogyasztva! :)

Zöldbúzafűlé – Ez is nagy királyság, de csak okosan fogyasztva! 🙂

Reklámok