Címkék

, , , , , , , , ,

Nagyon-nagyon régóta tervezem, hogy felteszem ezt a receptet, mert nekem az egyik kedvenc kajám. Ráadásul ezt a verziót én fejlesztettem ki (önelégült vigyor), és nem találtam még hozzá méltót a rakott zöldség-kategóriában. Mert ráadásul nem is a cukkini a főszereplő benne, csak ráragadt ez a név. 🙂 Képes voltam nem olyan régen háromszor megcsinálni egymás után, és két hétig enni. 😀 Szóval nem szar. Amolyan “mindent bele”, igazi hedonista, laktató csuda, és azért külön szerelmes vagyok belé, hogy ennyire finom és még egészséges is!

Rakott cukkini á la Betűleves

zzzzHozzávalók:

  • 3-4 salátacukkini (20-25 cm hosszú)
  • 3 paprika (amilyet szeretsz: fehér, lecsó, kápia…)
  • 2 közepes fej fehér- vagy vöröshagyma
  • 2 nagyobb paradicsom
  • 700 g darált pulykacomb (de lehet sertés is)
  • 1 nagy marék húsos bacon
  • 2 tasak barnarizs (2×125 g szárazon mérve)
  • 4 dl tejszín vagy bármilyen bevált, nem túl vizes tejszínpótló (Cocomas, Cucina főzőkrém, zabtejszín, stb)
  • 500 g reszelt trappista sajt (vagy mozzarella, edami)
  • 2 nagy fakanálnyi zsír (disznó, kacsa, liba)
  • só, bors, oregano, bármilyen jól bevált grillfűszer/sülthús-keverék

Nnna! Hát ez nem egy bébi-adag, kákabélűek felezzék meg nyugodtan. 😀 Én hajlamos vagyok és szeretek napokig enni az olyan ételeket, amiket imádok, szóval nálam egy 4-5 főétkezés alatt kopik el, de nyugodtan lehet kevesebből is készíteni, az arányokat azonban tartsuk meg így! A másik: kell 2-3 nagy edény/wok/serpenyő ehhez, hacsak nem akarjuk egymás után, külön csinálni a részeket.

A rizst megfőzzük. A zöldségeket apró kockákra vágjuk, és egy fakanálnyi zsíron, befűszerezve félpuhára pároljuk/sütjük. Ha kész, félretesszük. A bacont némi zsírral átsütjük, majd rádobjuk a darált húst, és azt is befűszerezve világosra sütjük/pároljuk. Én a zöldséget és a húst is nagyjából hasonló fűszerekkel ízesítem, de lehet variálni, hogy a húsra pl. flekkenfűszert teszünk, a zöldségre meg grill zöldségfűszert.

Előbányásszuk a legnagyobb (lavórnyi) hőálló tálunkat, és szépen belerétegezzük az elemeket. Arra ügyeljünk, hogy a zöldséget és a húst is leve nélkül szedjük bele, mert így is ereszt majd pici levet, amit én megbontás után szépek kimerek, mert semmi szükség rá.

  1. sült zöldség
  2. hús
  3. tejszín
  4. rizs
  5. pici sajt
Ronda vakus kép, nézzétek el nekem.

Ronda vakus kép, nézzétek el nekem.

Kb. kétszer kéne ezt megismételni, majd irtózatos vastag sajtréteggel zárni a tetejét. Mert az úgy rohadt finom. 😀 200 fokos forró sütőbe tesszük, és kb. 30 perc alatt aranypirosra sütjük.

Valami eszméletlen finom. Főleg mikor már egyszer szedtünk, még nem hűlt ki, de kézmelegen áll a konyhában, és rájárkálok kisvillával, óóó…! Egyszer megcsináltam vendégeknek is, nézték, hogy mi a szar ez, meg milyen dolog már rakott zöldséges étellel vendégeket fogadni, aztán az lett belőle, hogy háromszor szedtek és kipukkadásig ették, olyan jó volt. 🙂

Reklámok