Címkék

, , , , , , , ,

Ma gyerekek leszünk! 🙂 Mert a tejberizs egy annyira ultra master mega gyerekkor-cumó, hogy nagyon. Mellé ráadásul glutén- és cukormentes is. Én imádom! Pláne, mióta megtanultam elkészíteni, de nem ám olyan tessék-lássék módjára, hanem úgy, hogy az kérem, dalol! Mint a mesében: enyhén édes, sűrű, megáll benne a kanálkám, belengi a vanília illat az egész házat, és nincs elfőzve a rizs, meg nem is korcog, mint a szar. Nagyon jó és bármikor bármennyit meg tudok enni belőle.

Körülbelül egy-két éve tudom csak megcsinálni a számomra eszményi verziót, mert ebből is ahány ház, annyiféle tejberizs. Aki hígan, levesesen szereti, az most azonnal menjen innen! 😀

Az én tejberizsem természetesen cukormentes, és lehetőség szerint házi tejjel készül.

1470516_10202694897922547_744261351_n

Tejberizs

Hozzávalók: (2 személyre)

  • 25 dkg kerekszemű rizs
  • 7,5 dl tej (zsíros, házi, előforralt)
  • 2-2,5 dl víz
  • 4 ek eritrit
  • késhegynyi vanília őrlemény
  • 2 púpos ek. mazsola

Egyébként egy személyre az alap-adagom mindig 10 dkg rizs, 2,5 dl tej+2,5 dl víz, 2 ek. eritrit, amit dúsíthatsz bármivel. Ha esetleg így könnyebb kalkulálni. 🙂

A tejet feltesszük főni a vaníliával együtt. A rizst régebben mindig lemostam előtte szűrőben, mert valami hülye kitalálta, hogy azt úgy kell, aztán minden fellelhető bátorságomat összeszedve megpróbáltam mosás nélkül… és tök ugyanolyan, szóval azóta nem mosom. 😀

De közben meg nagyon nézzed a tejet, mert az bizony olyan gonosz kis dög, hogy kifut a picsába, meg leég, meg minden istenverését megpróbál, hogy vissza kelljen bontani a házat szerkezetkészre.

Szóval mikor már bodorog (ez Anyusz szakkifejezése az “épphogy kezd forrni”-helyzetre), szépen tedd bele az átmosott rizst, meg az eritritet és a mazsolát is. Kavargasd át, vedd le a lángot takarékra, fedd le és VÁRJ. Ez a legkegyetlenebb része. 😀 Tízpercenként kavard át, ellenőrizd.

Na most az, hogy mennyi idő alatt van kész, az behatárolhatatlan. Legalábbis pontosan nem megállapítható, de 30 és 50 perc közt van lángmérettől függően. Amikor már látod, hogy a tej nagyját beszívta és már nem sok idő kell neki, akkor légy résen, mert könnyen megéghet az alja, ha elgőzölög róla a folyadék. Illetve nagyon könnyen el is lehet bambulni, és akkor nem csak leég, hanem bebetonosodik, és mehetsz vele vakolókanállal kijavítgatni a házon a repedéseket.

Szóval olyankor a vége felé már nézegetheted sűrűbben is, és ha optimálisnak ítéled meg az állapotát, akkor szedd le a tűzről, és jól kavard át! Ha túlságosan besűrűsödött, akkor sincs semmi baj, mert nyugodtan felhígíthatod egy kis plusz vízzel vagy tejjel. Én is így szoktam. Frissen tálald, mert ahogy hűl, itt is bebetonozódik. De azon szintén simán lehet javítani utólagos felöntögetéssel, úgyhogy nem kell agyvérzést kapni, ha hatvanszor mondja a párod, hogy “Minnyá’ jövök!”, és addigra beáll a massza. 🙂

Az eredeti recept szerint kevertem bele régebben egy tojássárgáját is, mikor levettem a tűzről, ez krémesebbé teszi. De az idők során rájöttem, hogy ez egy felesleges baromság, mert tojássárgája nélkül is pontosan tök ugyanolyan. Mehet még bele egy citrom héja reszelve is, na ez például jót tesz neki, mert baromi finom, de ha kifelejtem, akkor is pont annyira jólesően eszem meg. 😀

EXTRA (legújabb felfedezésem)! A tejberizst kiválóan lehet dúsítani vaníliás proteinporral, ami javítja a tápértékét és isteni finom! Ehhez az adaghoz 1,5-2 mérőkanál (1 kanál 28 gramm) proteint tehetsz.

A két héttel ezelőtti Fittarénán kaptam ajándékba csokis fehérjeport, azzal szórtam most meg. ÉS ez a fehérjepor pont olyan, mint a régi porcukros menzakakaó! <3 Remélem bazmeg, hogy nem az...

És ez a fehérjepor pont olyan, mint a régi porcukros menzakakaó! Remélem bazmeg, hogy nem az… 😀

