Címkék

, , , , , , , ,

Hát így jártam. Három szabad, pizsamás, itthon dagonyázós napot kaptam ajándékba, nézzük a masszív nátha és a hétvége jó oldalát! 😀 Mivel pedig itthon kuksolni és beadandókat meg kiselőadásokat írni nem egy nagy buli, ezért aztán kényszeres palacsintasütésekbe fojtottam a fölös energiákat. Úgyhogy ha akarjátok, ha nem, most megint palacsinta lesz a kaja! 😀

Egy fotómegosztós oldalon láttam egy képet valami sonkás mittudoménmilyen palacsintahalomról, és az azóta nem hagyott nyugodni. Szarom én le, hogy nincs recept, hát majd kitalálom! Így is lett, most pedig  le kellett zárni a fél utcánkat, úgy bűzölög a család a fokhagymától. 😀 De annyira finomat sikerült megint kierőltetnem az agyamból, hogy megint kicsit magamba zúgtam. 😀 Ááh…

kesz

Zablepényke 1.0

Hozzávalók a lepénykékhez:

  • 15 dkg zabpehelyliszt
  • 3 tojás
  • kb. 1 dl szóda
  • 1 szűk dl tej (de ez vízzel is helyettesíthető)
  • 1/2 mk. só
  • 6-8 mk. zsír (liba, kacsa, disznó)

Hozzávalók a mai feltéthez (mert a verziók száma végtelen):

  • 2,5 dl tejföl
  • 2 marék reszelt sajt
  • 1 tk. szárított petrezselyem (mégjobb a friss, de most nálunk nem volt)
  • 1/2 mk. só
  • 2 gerezd fokhagyma
  • késhegynyi bors
  • 1 nagy marék zsírjára sült bacon kocka (de apróra vágott kolbásszal, sonkával, szalámival is tolhatod)

A lepényekhez a hozzávalókból (a zsírt kivéve) jó sűrű palacsintatésztát kevertem. A folyadékot érzéssel adagoltam, mert teljesen esetfüggő, mennyi kell épp bele a tökéletes állaghoz. Szerencsénk, hogy a tésztát nem kell állni hagyni meg pihentetni, mert meghibbantam volna, az hétszentség. 😀

indexiSzóval mikor ez megvolt, egy serpenyőt felforrósítottam, beletettem pár mokkáskanál zsírt (lényegében minden palacsinta alá kell pici), és kettesével kisütöttem őket. Mindkét oldalukat kb. két percig sütöttem, de azért nézegessed bőszen, mert leég itt nekem, aztán engem anyázol kommentben. 😀

Szóval ebből a tésztából nekem kb 7-8 (a franc számolta, úgy toltuk befele, mint az eszelősök…) darab lepényke lett.

palaMíg sültek, kikevertem a varázs-szószomat, amit szerintem minden sós tészta és kenyér mellé kötelezővé kéne tenni, olyan királyság. De randi előtt azé’ ne ezt nyalogassad…

indexoA tejfölbe belezúztam a fokhagymát, befűszereztem, és alaposan összekevertem. Hú, ez volt ám a nagy meló! 😀 Ezzel pedig minden lepényt megkentem vastagon, megszórtam reszelt sajttal, meg kisült baconnel, és megpróbáltam úgy feltálalni, hogy ne zabáljak bele.

Ennyire süsd meg, érdemes alá kiskanál plusz zsírt tenni. :)

Ennyire süsd meg, érdemes alá kiskanál plusz zsírt tenni. 🙂

A feltét egyébként tényleg számtalanféle lehet: főtt tojás, tojáskrém, olvasztott sajtok, avokádókrém, de még édes cuccok is, mert a palacsinta lényegében tök semleges.

Mindez körülbelül tizenöt percet vett igénybe, és olyan irdatlan finom uzsonnánk volt, hogy mint állat. Nem kérdés, megéri-e tisztán és tudatosan kajálni. 🙂

indexeCsókolok mindenkit!

Reklámok