Címkék

, , , , , , ,

Hát nátha. Franc essen bele, meg mondjuk én, már másodjára az utóbbi hónapban, tehát mondhatnám, hogy “na, becsődölt a nagy egészségguru”, de nem mondom. Mert hiú vagyok és mert csak. 😀 Sajnos agyonzsúfolt egyetemi termekben élve, ahol a fél társaság köhög meg prüszköl, aztán buszon ugyanezzel szembesülve, kialvatlanul, jó sok feladattal az ember lánya olykor elveszti a csatát. Most én is  így vagyok, pláne, hogy az egyetemről újabban nem szabad hiányozni, szóval nincs más választás: lábon hordjuk ki a kórságokat. Ez meg ugye egyrészt sokkal tovább tartó kínlódás, másrészt piszok könnyen vissza lehet bele pottyanni. Mint én, tádááámm! 😦

gg

No, de megtörtént a baj, mi a szart csináljak?! …ezen gondolkoztam az okos fejemmel tegnap, és még szerencsém, hogy hétvége jött, mert felállítottam egy komplett haditervet és harcászati eszköztárat a köcsög nátha ellen. Mert majd én azt tudom. Meg én vagyok az erősebb!

Kezdtem azzal, hogy mivel nem vagyok lázas, minden este infraszaunázom. Sajnos erre nincs mindenkinek lehetősége otthon. És itt nem menősködni akarok, mert egy egyszemélyes picurka kabinunk van a régi kád helyén, nem egy nagy valami. Persze ez nem jelenti, hogy azóta nem fürdünk, mert van tusolónk. 😀 Na de a lényeg viszont az, hogy az infraszauna egy szenzációs találmány! Mesterséges lázat durrant be, öli a bacikat, méregtelenít, csodát tesz a bőrrel, és nem utolsó sorban -mivel edzeni most nem tudok- jó sok kalóriát éget és pörgeti az anyagcserét. 🙂 Szerencsére ma már rengeteg szépségszalonban van infrakabin, pár száz forintért bele lehet csüccsenni. 🙂

flu-bed

És aludtam. Jóóó nagyot, mert az felér egy fél gyógyulással, ha szép simára alusszuk a kis fejünket. Hihetetlen sokat számít, nagyon meggyorsítja a gyógyulást, ha legalább egy kiadós alvást be tudunk iktatni. De inkább kettőt. Vagy hármat, csak mert olyan jó. 😀

És most jön a lényeg: a kajáláááás! 😀 Mert lényegében ez az alapja a gyógyulásnak, hogy mit viszel be. Én nem vagyok híve az azonnali begyógyszerezésnek, így kerülöm az antibiotikumokat és mindenféle tünetenyhítő kemikáliákat, mint a vény nélküli italporok és egyéb tabletták. Az akkor jöjjön, ha láz van, vagy ha orvoshoz kell menni, de minden kellemetlenségre nem szaladok értük. Addig is rengeteg más jóhoz tudok nyúlni, nézz csak ide! 🙂

Szóval indítok azzal (figyejjé’), hogy ilyenkor minden nap megiszok 1-1,5 liter kamilla-hársfa teát. NEM FILTEREST, PFHEJJJ!!! Szálast, na azt! Belenyomok egy citromot is, ha már langyos (a forróban meghal a vitamin), vagy csak natúran. Mézet is lehet bele, csak én nem szoktam, mert előbb nő meg a seggem, mint hogy meggyógyítana, de a hülye cérnáknak mehet méz is. 😀

Aztán nekiálltam, is pikk-pakk összecsináltam egy nagy lábas krémlevest répából, zellerből meg vöröshagymából! Így, ni:

Zeller-répa krémleves fűszeresen

Hozzávalók:

  • 1 közepes fej zellergumó
  • 8-10 szál sárgarépa
  • 1 fej vöröshagyma
  • 3-4 gerezd fokhagyma
  • 1 doboz (2 dl) Cocomas vagy bármilyen tejszínszerű készítmény táplálkozási normáknak megfelelően
  • 3 ek. tejföl (ha paleo szerint készül, ezt hagyjuk el)
  • 2 dl tej (ezt is)
  • víz
  • 1 erőleves kocka
  • só, bors, szerecsendió
  • 2 ek. zsír (liba, kacsa, disznó)

Hát ez rém egyszerű leves, kb. tíz-tizenöt perc “meló” volt vele. A répát, a hagymát és a zellert megpucoltam, nagyobb kockákra vágtam. A zsíron jól megdinszteltem őket, majd felengedtem annyi vízzel, hogy nagyjából ellepje.

Ekkor belemorzsoltam az erőleves kockát (Jó, igen, tudom, nem túl egészséges cucc, de olyan isteni, utánozhatatlan ízt ad a levesnek, hogy én ebbe az 1 kocka/három liter leves arányba nem fogok belehalálozni, és minden kockázatot vállalok.) és a többi fűszert. Mennyiséget itt nem írok, mert csak szórtam, és úgyis mindenkinek más az ízlése. Én például olyan csípősen szeretem, hogy majdnem belecsöppent az orrom a levesbe evés közben. 😀

Eztán hagytam fél órát főni fedő alatt, közepes lángon, míg nagyjából meg nem puhultak a zőccségek. Ekkor levettem a tűzről, belecsaptam a Cocomas-t, a tejet és a tejfölt, majd belezúztam a fokhagymát.

Before - after :) Elég ronda, de most nem cicomáztam pirított mandulával, baconnel meg reszelt sajttal, na.

Before – after 🙂 Elég ronda, de most nem cicomáztam pirított mandulával, baconnel meg reszelt sajttal, na.

Összeturmixoltam, és úgy á la natúr magamba döntöttem két tányérnyit. 😀 Isteni! Még istenibb lenne, ha tudnék szagolni, de mivel az a rohadás nátha ebben gátol, inkább csak odaképzelem az illatát. 😦 Viszont a megfáradt, szipogós testnek semmi nem eshet jobban, mint egy jó meleg, tartalmas LEVES.

1392137_10202437681252291_1092027929_o

Egyébként félelmetes, mennyire nem érzek ilyenkor szagokat. Semmit! Beszarok. Na, azt sem érzem. 😀

A másik jóság meg -mivel kihasználom, hogy hétvégén, betegen úgysem megyek emberek közé- az avokádókrém! Embertelen mennyiségű fokhagymával. Gusztustalanul visszaéltem a helyzettel, mert egy avokádóhoz annyi fokhagymát tettem, amennyit csak elbírt a szemem könny nélkül. 😀 Iszonyat mennyiséget. Igazából most olyan betyár büdös vagyok szerintem, hogy Anyuék ezért nem akarnak velem beszélgetni és gyorsan beraktak egy filmet. 😀 Bár ennek a csodaságnak a receptjét már leírtam, nincs szívem hagyni, hogy visszakeresgéljétek, úgyhogy nesztek:

Avokádókrém (guacamole)

Hozzávalók:

  • 1 nagy, puha avokádó
  • 1 kápia paprika
  • 1 paradicsom
  • 1/2 mk. koriander, só, bors
  • 4 gerezd fokhagyma (elég kettő is bőven, csak most bevadultam…pusztuljanak a bacik!!!)
  • pár csepp citromlé (elhagyható)

Az avokádót megpucolom és feldarabolom, a fűszerekkel összeturmixolom krémesre, majd beleforgatom a kockákra vágott paprikát és paradicsomot. Marha bonyolult. 😀

Viszont ez az étek szintén egy kincs, mert szinte érzem, ahogy öli a betegséget. 🙂 Minden cseppje elixír. Meg büdös. 😀 Én sült csirkemellel ettem, de bármilyen hús vagy grillsajt mellé isteni. Ráadásul ezt a receptet Mexikóban tanultam egy ottani szakácstól (milyen menő), úgyhogy biztos lehetsz benne, hogy ez az eredeti recept, nem az itthoni tejfölös-joghurtos trutyik. 🙂

1184877_10202426770899539_1854234779_n

Mindez mellett ettem egy banánt, meg egy marék szőlőt is. Úgyhogy gyakorlatilag a napi kajabevitelem 70-80 %-a zöldség és gyümölcs volt arányosan, nem túl sok fruktózzal, viszont rengeteg remek kis mikrotápanyaggal. Mi lehet ennél jobb egy beteg szervezetnek? 🙂

Kiegészítők (a harcászati eszköztár):

Mert ilyenkor nagyon sok cumót magamba nyomok!

  • 3000 mg C-vitamin
  • 10 000 NE D-vitamin
  • 500 mg magnézium-citrát
  • 25 csepp grapefruitmag olaj reggel és este is
  • 50 mg cink (ezt minden másnap)
  • torokfájásra-fertőtlenítésre Tantum Verde spray

Szóval így telt a napom, és hasonlóan fog telni a következő kettő is, én pedig gyógyulok, mint a förgeteg! 😀 Hiszek benne, hogy természetes, egészséges módszerekkel is túljuthatunk az ilyen apróbb, de annál kellemetlenebb kórságokon.

A nátha meg a legjobb fogyókúra: marhára nem érzem az ételek aromáját, tehát semmi értelme élvezeti céllal enni, ráadásul öt kilót tuti fogytam takonyból. 😀 😀 😀

A nap további részét pedig így fogom tölteni. :D

A nap további részét pedig így fogom tölteni. 😀

