Címkék

, , , , , , ,

Ennek a leves-receptnek lehetne a mottója, hogy “semmi ne vesszen kárba”, mert én őt most azokból a kikapart és félretett cukkinibelsőkből főztem, amiket a töltött cukkinik készítésekor termeltem. 🙂 Persze tessék csak nyugodtan egész cukkiniből is megcsinálni, akkor legfeljebb zöldesebb színe lesz! Vagy épp giga-mega cukkinibulit tartva süssünk töltött cukkinit másodiknak, levesként meg tálaljuk fel elé emezt is. 🙂

Megmondom őszintén, a recept totális rögtönzés és ösztönmunka eredménye, amit körülbelül a nekem bevált és általam finomított krémleves-készítési alapgondolat mentén vittem végig. Semmi bonyodalom, semmi extra, viszont olyan egyszerűen nagyszerű ez a leveske, hogy csak na! Amúgy nem is vagyok leveses típus, egyszerűen nem lakok jól vele fél óránál tovább, de ezeket a magamfajta krémleveseket rajongva imádom. 🙂 Mindegyik krémlevesemet ugyanígy készítem el, csak a zöldségeket váltogatom. Szoktam brokkolival, vagy a kedvencem a répa-zeller, amiben 1/4 rész a zeller, a többi répa. Egyszer csináltam paprika-krémlevest is. Na, az jó szar volt. 😀

Ő a répás. A legkedvencebbem. :)

Ő a répás. A legkedvencebbem. 🙂

Én mindig úgy szoktam krémlevest gyártani, hogy a választott zöldsége(ke)t jóféle disznó- vagy kacsazsíron megdinsztelem, és annyi vízzel felengedve puhára főzöm, amennyi épp elfedi. Teszek bele fűszereket, mikor mit: só, bors, vegeta, erőleves kocka, petrezselyem… Aztán felturbózom egy kis krémesítővel (főzőtejszín, növényi tejszín, tejföl, tej, kókusztej), frissen zúzott fokhagymával, és alaposan összeturmixolom. Csak semmi lisztes besűrítéses borzalom, meg krumpli meg ilyen hülyeségek! Tök fölösleges.

110229_cukkini05

Szóval most megszületett ez a leves is, ami nekem úgy esett ebben hűvöskés, szottyadt szürke időben, mint a mennyei manna! 🙂 Kis reszelt sajttal és pirított manduladarabokkal meghintve… óóó!

Cukkini krémleves

Hozzávalók:

  • 4-5 zsenge salátacukkini, vagy két nagy mélytányérnyi kivájt cukkinihús
  • só, bors, vegeta, 1 erőleves kocka, csipet szerecsendió
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 1 nagy fakanálnyi mangalica/kacsazsír
  • 5 nagy ek. tejföl
  • 1 dl tejszín/növényi tejszín
  • víz

Na szóval akkor a cukkinit kisebb-nagyobb darabokban (vagy úgy, ahogy épp kivájtuk előzőleg) dinszteljük meg a zsíron egy kis sóval meg borssal!

Engedjük fel annyi vízzel, hogy ellepje (ne többel!!!), és fűszerezzük be! Főzzük közepes lángon, fedő alatt fél órát, hogy megpuhuljon, majd vegyük le a tűzről!

Ekkor nyomjunk bele egy pár gerezd fokhagymát. Tegyük bele a tejfölt és a tejszínt, majd alaposan turmixoljuk össze botmixerrel, és frissen tálaljuk!

Pakoljuk meg gátlástalanul sok reszelt sajttal vagy pirított manduladarabkával, sőt süthetünk hozzá bacont is, amit szintén a tetejére szórunk vagy ha csík, akkor szépen feldíszítjük vele. 🙂 De amivel én a legjobban imádom, az bármilyen hihetetlen módon is a főtt tojás! Próbáld ki, beszarás jó! 😀 Sőt, ma épp egy szép szelet főtt sonkát felkockáztam, és azt szórtam bele a darabolt tojás mellé. Hát… majdnem bepisiltem, olyan jó volt!

A tésztát meg egyék a tudatlanok. 😀 Az előbbi brutálisan jó kiegészítők mellett a tészta szerintem egyébként is nevetséges cuccnak számít.

Nem valami szép, de abbahagyhatatlanul finom!!!

Nem valami szép, de abbahagyhatatlanul finom!!!

Tippek

  1. Bacont úgy süss, hogy picike zsírt alá teszel, és nagy tűzön ropogósra pirítod. Ha kockázva van, csak forgasd át párszor, ha meg csíkozott, akkor félidőnél fordítsd meg!
  2. Mandulát (vagy bármilyen magot) úgy piríts, hogy egy teljesen száraz, tiszta serpenyőbe szórod, és nagy-közepes lángon, folyamatosan kavargatva öt-tíz perc alatt kellemesen megbarnítod. Soha ne tegyél alá semmilyen zsiradékot, vagy egyéb hozzávalót! Ha kész, lezárt dobozban, szobahőmérsékleten hónapokig eláll és az egyik legzseniálisabb levesturbó, amit valaha ettem! 🙂 Én mandularudacskákat szoktam pirítani, ami úgy néz ki, mintha gyufára lenne vágva, mert ez szerintem a legjobb forma, de lehet szeleteltet vagy törtet is alkalmazni.

Reklámok