Címkék

, , , ,

Nnna! (sokszor kezdem így 😀 )

Megint kaptam egy kósza ihletet abba a terjedelmes agyamba, és meg is született a nagy mű, amit most megosztok Veletek. Mert TÖK jó, szó szerint! 🙂 Ugyanis ez most cukkiniből lesz, ami ugye tökféle, és a brownie-tól a rakottason át a krémlevesekig mindenbe bele lehet ám tuszkolni. És rohadt finom! 😀

Én meg a minap találtam egy töltött cukkinis fotót recepttel, de hát az ugye nem úgy van, hogy fejest ugrik bele az ember lánya, és betűről betűre betartja, mert a másé mindig “nem pont jó” és “nem úgy van az” meg “majd én azt tudom”. És punktum. Úgyhogy mikor az ötlet megvolt, kiballagtam szépen ebben a kezdődő hetvenkét fokban a piacra meg a “lidlibe”, és bevásároltam mindenféle-fajta döbbenetesen klassz cukkiniből: hosszúkásból, meg gömbből is! 🙂 Mert az egyszerűen olyan, de olyan szépséges és tündéri volt, hogy ha kutyaszar-íze lenne, akkor is elmajszolnám, már csak a vizuális élmény miatt! 😀

És hát itthon meg feltűrtem a pólóm ujját és nekiveselkedtem a “majd én azt tudom”-féle töltögetésnek. Íme! 🙂

Fanni-féle töltött cukkini

Hozzávalók:

  • 3 hosszúkás, zsenge salátacukkini (de ne a marhaláb-méretűt huzakodd haza, ha kérhetem…)
  • 2 gömbcukkini (ez elhagyható, mert a franc se tudja, mikor találunk legközelebb ilyen csodácskát, szóval nyugodtan dobjál helyette egy-két hosszúkásat)
  • 500 g darált pulykahús
  • 1 nagy bögre (még nyersen) barnarizs
  • só, bors, vegeta, oregano, flekken vagy valamilyen sült hús fűszerkeverék
  • 120 g (egy nagy marék) bacon
  • 2-3 fej fehér- vagy kisebb vöröshagyma
  • 1 nagy paradicsom
  • 3+2 ek. disznó- vagy kacsazsír
  • 25 dkg trappista/edami/mozzarella sajt

A rizst duplaannyi vízben, pici sóval készre főzzük, a sajtot lereszeljük.

A hagymát felkockázzuk apróra, és 3 evőkanál zsíron a baconnel együtt szépen kisütjük, megdinszteljük. NEM PÁROLJUK, dúrjál oda neki jó nagy lángot! Meg vegyél fel szkafandert és hegesztőszemüveget, mert rohadtul csapkod!

Ha nagyjából kész, rádobjuk a húst, és befűszerezzük. Sózni nem szükséges, mert a bacon elég sós, és én a flekkenfűszerből tettem bele annyit, hogy azzal együtt elég legyen. Fehéredésig, sűrűn átforgatva megsütjük (ezt se pároljuk, mert nem akarunk levet neki). Az utolsó percekre belekeverjük a kis kockákra vágott paradicsomot is. Ha kész, levesszük a tűzről és kihűtjük kicsit, és a reszelt sajt 2/3-át, valamint a főtt rizst beleforgatjuk. A rizsből ki többet, ki kevesebbet igényel, ezt Rátok bízom.

Amíg hűl, megcsináljuk a kis überfasza cukkinicsónakokat (meg ha van gömbünk, bögréket), és menősködve átszaladunk a szomszéd Julika nénihez megmutogatni, meg Facebook-ra fotózgatunk velük. 😀 Ehhez annyit kell csinálni, hogy egy élesebb evőkanállal vagy nagyobb teáskanállal a megmosott és félbevágott cukkiniket a közepüktől szépen kivájjuk, hogy legfeljebb fél centi vastag faluk legyen. A gömböcskéknek csak a tetejét kell levágni, hogy elég nagy szájuk legyen, és úgy kivájni, mint egy bögrét. 🙂

973714_10201555688923034_1975365863_n

A belét sem kell kidobni, én eltettem a nem sokkal későbbi krémlevesbe vagy brownie-ba, tökéletes alap lesz. 🙂

Ha pedig kihűlt a ragunk, a kis csónakokat megtöltjük jó bőven a cuccal. De nem ám épphogy, tessék bele meg rátuszakolni az utolsó elférő atomig, mert úgy a jó! Kevéssel szar, púpozva az igazi. 😀

Imádom ezt csinálni. :D

Imádom ezt csinálni. 😀

Ha marad ragu szabadon, akkor sincs semmi baj, meg lehet azt eszegetni bátran magában, mert isteni finom!

Egy nagyobb tepsit kizsírozunk, és abban beleállítjuk szép sorban a töltött csónakokat meg bögréket, és a tetejüket megszórjuk a maradék reszelt  sajttal, és ezt se sajnáljuk, jó?

Sorakozóóó!

Sorakozóóó!

A telepakolt tepsit meg tegyük be a 180 fokos forró sütőbe, és 30-40 perc alatt pirulásig süssük meg! Nem kell alufóliával lefedni, a cukkini (minden előzetes félelmem ellenére) így is tökéletesen ehetővé puhul, amennyire kell.

Az én kettő darab fős családom a nagy tepsis mennyiség (két gömbcukkini, három hosszúkás) 80 százalékát egy szuszra ette meg, szóval valószínűleg jól sikerült. 😀 Sok örömet hozzá Nektek is, puszi! 🙂

973720_10201555810206066_2095293352_n

Reklámok