Címkék

, , , , , , , , , , , ,

Az úgy volt, hogy egy nagyon kedves “ismeretlen ismerősöm”, Poroszkai Évi az internetes paleo klubból feltett egy csodálatos receptet az oldalunkra. Egyébként ő paleo blogot is ír PaleoLitánia néven, ajánlom figyelmetekbe, mert baromi jó! 🙂

Szóval Évi megadta a kezdő löketet a mai uzsonnánkhoz (vagy ebéd vagy miazisten?), én meg nekiveselkedtem megsütni a zsömléket, és míg sülögetett, szépen megszületett életem első tojáskrémje is. 🙂 Abszolút bátran és nagy arccal merem állítani, hogy a világ legfinomabb tojáskrémje, valami ultra állat jó lett! Sírva ölelgettem magam a meghatottságtól, miután lenyalogattam a kavaróvillát. 😀

A buciról meg azt érdemes tudni, hogy isteni finom, puha, szuper az állaga és nagyon-nagyon döbbenetesen laktató! De nagyon. Kettőnél már szuszogtam rendesen! 😀 Nem porlik, nem száraz, nem fojtós és tökéletes szendvics-alap.

Úgyhogy most meg is osztom ezeket a kincseket Veletek is, mert megint bebizonyosodott, hogy a paleo sem a kenyérevést, sem a jóféle dőzsölést és ízorgiát nem zárja ki az életünkből, csak egy ici-pici nyitottság és kísérletezés kell hozzá. De Nektek még utóbbi sem, mert én kikísérletezek mindent helyettetek, elkényeztetett büdös kölkök. 😀

Kókuszos-szezámos paleo buci

uzuzHozzávalók:

  • 20 dkg kókuszreszelék
  • 2 ek. szezámpehely
  • 3 ek. útifűmaghéj (ez nem valami űrlény, bármelyik jobb reform- és bioboltban kapható, vagy akár interneten is lehet rendelni)
  • 2 mk. szódabikarbóna
  • 2 mk. citromlé
  • 5 tojás
  • 2 ek. kókuszzsír
  • 0,5 dl kókusztej 1 dl vízzel felhígítva (ha nem akarsz emiatt felbontani egy kókusztejet, nyugodtan hagyd ki és pótold vízzel, én is sütöttem már úgy, és tökéletes lett)
  • 1 mk. só

A kókuszreszeléket ledaráljuk szépen, lehetőleg mák/kávédarálóval vagy ha nincs, konyhai robotgéppel.

A száraz hozzávalókat egy keverőtálban elvegyítjük, és kézzel összedolgozzuk a nedves alapanyagokkal. Addig gyúrkáljuk, míg jó kis homogén masszát nem kapunk. Az útifűmaghéj 1-2 percen belül jól megszívja magát nedvességgel, így gyönyörűen össze fog állni a formázható tésztácska. 🙂

Ezt a masszát hat egyenlő részre osztjuk, bucikat nyomorgatunk belőle, és sütőpapírozott tepsibe rakosgatjuk őket, szellősen egymás mellé. A kobakjukat meg jól megcsíkozzuk egy késsel, hogy szép legyen a frizurájuk, ha megsültek. 🙂

170 fokos előmelegített sütőben 30 perc alatt szép aranyszínűre sütjük őket, aztán várunk 10 percet, míg meghűl, és bebombázzuk az arcunkba, tetszőleges “kenőcsökkel” meg husikkal és zöldségekkel! 🙂

A buci kókuszillatától ne ijedezzen meg senki, mert a tojáskrém vagy épp a kolbász vagy bármi más szépen elnyomja, nagyon finom! 🙂 Ha meg kedvünk szottyan, bátran készítsük el édesen, sütőpapír közt kinyújtva, kakaós-édesítős kókusztejjel vagy lekvárral megkenve és feltekerve! Pazar úgy is, igazi mindenes jolly joker tészta!

jkk

Még egy kép, mert itt is olyan szépek!

Ehhez hoztam “kenőcs” gyanánt (Apa hívja így a szendvicskrémeket baromi szakszerűen, és rám ragadt 😀 ) a tojáskrémet, amivel már régóta szemeztem, csak vagy épp nem jutott eszembe, vagy nem volt hozzá bátorságom. Jó nagy ökör voltam… 😀 EDDIG!

Gazdag tojáskrém

lklHozzávalók:

  • 5-6 főtt tojás (keményre főzd, mint a bicepszem!)
  • 2 gerezd fokhagyma zúzva
  • 2 ek. mustár
  • 3 ek. kókusztej-sűrítmény vagy tejföl
  • só, bors, petrezselyem
  • 1 marék húsos bacon kocka előre kisütve, zsírjával együtt
  • 10 dkg reszelt sajt (edami, trappista, mozzarella…)

A tojásokat felkockázzuk, és az összes többi hozzávalóval együtt, egy villával jó alaposan összetörjük és eldolgozzuk az egészet! Frissen lehet tálalni, de hűtőben is eláll pár napig. 🙂 Isteni kísérője kenyereknek, húsoknak, zöldségekhez is szuper tunkolós cucc! Én még magában is elnyammogtam, olyan jó!

