Címkék

, , , , ,

Ma hozok Neked két giga-bazi jó receptet: villámgyorsak, nagyon-nagyon finomak (nem, ez nem elég méltó szó rá…) és szuperegészséges mindkettő! Ráadásul úgy jóllaksz majd velük, mint a duda! 😀

Az első az én kedvenc köreteim egyike, a guacamole, azaz mexikói avokádókrém. Hát az valami isteni dolog, el tudnék élni rajta! Volt akkora fantasztikus szerencsém, hogy élőben és személyesen egy mexikói szakácstól leshettem el Cabo San Lucas-ban, hogy hogyan is készül. Sok recept van a neten róla, egyik szarabb, mint a másik… tesznek bele mindent, ami nem oda való: joghurtot, tejfölt, cukrot… Jajajj!

Guacamole (avokádókrém):

Hozzávalók:

  • 1 nagy, puha, érett avokádó
  • 1/2 kápia vagy pritamin paprika
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 1/2 pici fej salátahagyma (fehérhagyma)
  • 1 kisebb paradicsom
  • só, bors, őrölt koriander, két csepp citromlé

Az avokádót hámozd meg és vágd kisebb darabokra, majd villával pépesítsd össze egy tálban. Nagyon fontos, hogy puha, érett avokádód legyen! (De azért ne akarjon arrébb mászni…)

A hagymát, a paprikát és a paradicsomot vágd fel apróra, majd a fűszerekkel és a zúzott fokhagymával együtt keverd el az avokádópéppel. Frissen tálald bármilyen húshoz. 🙂

Én mostanság a hagymát és a fokhagymát kihagyom, mert egyrészt nagyon markánsak (mióta nem eszem rizst, önmagában tömény), másrészt meg a mindennapos edzésen teli szájjal lihegve (mert ott aztán nincs ám orron vett levegő, lóf*…-t 😀 ) nem maradna túl sok barátom. Szóval én azt mellőzöm belőle általában, de anélkül is tökéletesen finom! Az avokádó meg amúgy is szupertáplálék, azaz a legegészségesebb alapanyagok egyike a földön. Imádom.

1184877_10202426770899539_1854234779_n

A következő játékosunk ma egy teljesen improvizáció-szülte tünemény, ami szerintem nagyon jól sikerült. Én legalábbis piszkosul meg voltam magammal elégedve, miközben a Barátok közt alatt tömtem az arcomba. 😀

Kókusznasi mazsolával, csokiszósszal:

Hozzávalók: (2 főre, vagy “főételként” 1 főre)

  • 2,5 dl kókuszreszelék (egy pohárban ki tudod mérni, én is szemmértékre dolgoztam)
  • 1/2 konzerv kókusztej-sűrítmény (kb. 1 dl)
  • ízlés szerint édesítő (xilit, eritrit, mesterséges, méz…)
  • pár csepp rumaroma
  • 1-2 ek. mazsola vízben felpuhítva
  • annyi víz, hogy kellemes kis masszát kapj
  • 1 nagy tk. holland kakaó

2 evőkanálnyi kókusztejet keverj ki egy kis édesítővel és a kakaóval sima krémmé. Ha igényli, engedj bele pici vizet. Kész is a csokiönteted. 🙂

A többi hozzávalót egy tálkában jól dolgozd össze, és öntsd nyakon a kikevert csokiszószoddal, majd edd meg! 🙂

Elég brutál... Olyan, mint a Bounty!

Elég brutál… Olyan, mint a Bounty!

Na, ki a király? 😀 Nekem mindkettő nagyon klassz fogás, a desszert pedig “életmentő” jellegű lehet egy rosszabb napon, hideg időben, vagy csak ha istentelenül kívánsz valami édeset és laktatót.

Reklámok