Címkék

, , , , , , , , , , ,

Csodaszép húsvéti napot kívánok Mindenkinek! 🙂 Én már nagyjából kész vagyok a sütéssel, és meg kell mondjam, olyan, de ooolyan isteni produktumok születtek a kis kezem alatt, hogy betojtok minnyá’! Kétféle sütit csináltam, mindkettőt kísérleti jelleggel, első próbálkozásként. Ilyenkor mindig bennem van a “Mi van, ha szar lesz?”-érzés, de utólag megállapítom, erre semmi okom nem volt! (Bezzeg a gesztenyelisztes palacsintánál tegnapelőtt! Olyan lett, mint egy ipari csiriz, én meg kaptam egy enyhe lefolyású agyvérzést…)

Szóval sütik! Megosztom most Veletek is a bombasztikus sikeremet, mert jól jöhet még az ünnepi menübe! Ezt aztán gátlástalanul tolhatja az arcába cukorbeteg, fogyókúrázó, és bárki! 🙂

Paleo brownie-kenyér aszalt gyümölcsökkel

iiHozzávalók:

  • 1/2 bögre kókuszzsír
  • 1/2 bögre holland kakaó
  • 1/2 bögre kókuszliszt
  • 1 bögre xilit vagy eritrit (vagy mesterséges édesítő 1 bögre cukornak megfelelő mennyiségben)
  • 1 bögre durvára darált dió
  • 1 bögre mazsola és felvagdosott aszalt szilva (rumos vízbe áztatva)
  • 1/2 tábla min. 70 %-os étcsoki összetörve
  • 1 mk. sütőpor
  • 2 mk. vanília aroma
  • 1 mk. őrölt fahéj
  • 1 nagy, érett banán
  • 6 tojás

1 bögre = 2,4 dl

Egy nagy tálban felmelegítem (akár mikróban) a kókuszzsírt, és elkeverem alaposan a kakaóval. Hozzákeverem az édesítőt, a tojásokat, a lecsepegtetett mazsolát és szilvát, a vaníliát, fahéjat és a kókuszlisztet. Átkavarom, majd hozzáadom a diót és a csokitörmekéket is. A banánt villával jól összepépesítem, és ezt is beleteszem. A legvégén keverem hozzá a sütőport. A jól összedolgozott masszát sütőpapírozott kenyérformába vagy őzgerincformába öntöm, és 175 fokos előmelegített sütőben kb. 45 perc alatt megsütöm. Tűpróbával ellenőrzöm, hogy kész van-e. Nem szabad nagyon kiszárítani! Ha lehűlt, gyönyörűen lehet szeletelni, és pár napig eláll. Gyakorlatilag bármilyen aszalvánnyal, maggal, cukormentes befőttel lehet dúsítani, vagy akár lekvárba is tunkolhatjuk. Isteni! 🙂

Paleo mákos pite

Itt épp szilvalekvár kalapban

Itt épp szilvalekvár kalapban

Ő a másik sikersztorim ma! Sőt, ő ma a fő-fő sikersztorim, mert személy szerint nekem ez még jobban ízlik (bár én mákfetisiszta vagyok), mint a brownie-kenyérke! Olyan illat volt a házban, míg sültek, hogy el kell ájulni a gyönyörtől! 😀 Ez a mákos süti valami csodálatosan finom lett: illatos, ízes, pihe-puha, szaftos, nem fojtós és nem esik szét. Tökéletes!

Figyelem! Ez az adag FÉL ADAG! Egy picike tepsibe való mennyiség, amit én mindig megduplázok. A normál (dupla) adagot 20×35 cm-es tepsiben süsd!

Hozzávalók:

  • 20 dkg darált mák (mindig frissen daráld, akkor nem lesz keserű!)
  • 5 dkg kókuszreszelék
  • 1/2 cs. sütőpor
  • 3 tojás
  • 1 nagy, érett banán
  • 2 ek. kókuszzsír
  • 2 nagyobb alma
  • 1 dl xilit/eritrit (vagy ennek megfelelő mesterséges édesítő)
  • 1 marék mazsola és 1 marék aszalt szilva (előtte rumos vízbe áztatva, a szilva felvagdosva)
  • 1 mk. őrölt fahéj
  • 1 citrom héja
  • 1 mk. vanília aroma
  • 1 dl víz

A mákot összekeverem a kókusszal, az édesítővel, a tojásokkal, a fahéjjal, kókuszzsírral, citromhéjjal, vaníliával és a vízzel. A banánt villával pépesítem, és belekavarom. Az almát meghámozom, lereszelem és szintén beleforgatom, a mazsolás és az aszalt szilvát lecsepegtetve beleszórom. A végén beleteszem a sütőport. A jól eldolgozott masszát sütőpapírozott tepsibe öntöm (kb. 15×25 cm), és 170 fokos előmelegített sütőben kb. 45 perc alatt megsütöm. Nem szabad kiszárítani, tűpróbával ellenőrzöm.

No, ez már dupla adag...

No, ez már dupla adag…

Most pedig tessék falni, tömni, sütni, kavarni, szagolgatni, örömködni! 🙂

