Lassan két hete, hogy elkezdtem a paleolit táplálkozást. Száműztem a gabonát, a krumplit, a rizst, a cukrot és a tejtermékeket is. Nagyon, de nagyon szkeptikus voltam, jó lesz-e ez így… Nem leszek éhes? Lesz erőm, energiám? Nem leszek idegbeteg, agresszív, csokihiányos nőstény tulok? Mivel a kezdeteket, az első lépéseket és eredményeket nagyon fontosnak tartom, beszámolok erről is. Azt hiszem, elég nagy szerepe lehet abban, hogy meggyőzzelek…

Miután rettegve a napom totális elcseszésétől, tegnap reggel végül mégis ráálltam arra az istenverte mérlegre, nagy meglepetés ért! Másfél hét alatt majdnem kettő kilóval lettem könnyebb!!! Ami a közérzetemet illeti, kifogástalan és nem tudok belekötni. Tán életemben először fordul velem elő, hogy nincsenek mennyiségi korlátok az evésben! Magyarán úgy töltöm a napjaimat, hogy nem vagyok éhes, és végre nem a vasakaratom, hanem a teljes komfortérzetem tart vissza a túlevéstől, nassolástól és elgyengülésektől. Ez azért meg kell mondjam, iszonyatosan jó dolog! Ráadásul én gyakorlatilag csak húst, tojást meg zöldségeket eszem, minimális savas gyümölccsel (alma, kiwi) és még kevesebb aszalvánnyal (szilva, füge). Jó, a reggeli tejeskávém szent és sérthetetlen szertartás, de mivel hál’ Istennek nem betegség miatt kezdtem ebbe bele, ennyi liberalizmus belefér. Jókat kajálok, majszolom a házi kolbászt meg sütöm a bacont a rántottámba, és nagyon jól érzem magam. Próbáltam belekötni, “vártam” a nagy szénhidrátkívánó-rohamot, de egyelőre semmi, még csak nyomokban sem. Jól alszom, bírom az edzéseket, tökéletes az emésztésem és összesen már vagy tízen megjegyezték, hogy “Hú, Fanni! Te fogytál!”. A szűkebb pulcsiruhámban pedig végre nem úgy nézek ki, mint egy testes hernyó. Pompás!

Mielőtt belevágtam volna ebbe az életmódba, elengedhetetlennek tartottam elolvasni néhány hiteles forrást, könyvet, weboldalt, mert úgy okos nő nem kezd el egy ilyen váltást, hogy egyetlen érve, hogy “A Marcsi mondta…”. Nem, vakon nem ugrunk bele, mert jó nagyot lehet koppanni, ráadásul elég visszás érzés úgy csinálni valamit, hogy közben fogalmad sincs arról, mi miért kell, hogyan zajlik a testedben. Ha úgy érzed, érdekel a téma és többet szeretnél megtudni szakszerűen, ajánlom figyelmedbe Robb Wolf könyvét, a Paleolit megoldást, és Szendi Gábor Paleolit táplálkozás kezdőknek című munkáját. Mindkettő nagyon olvasmányos, érthető, lényegre törő, és tökéletesen vázolja fel Neked mindazt az alaptudást, ami kell ahhoz, hogy megértsd a tested. Ezen kívül nagyon jó weboldalak állnak rendelkezésre a témában:

http://www.tenyek-tevhitek.hu Szendi Gábor hivatalos oldala, töméntelen mennyiségű információval mindenről, ami paleo.

http://www.paleovital.hu Szuper receptgyűjtemény és étrendi útmutató, ahol olvashatsz a paleo alapanyagokról is.

http://www.pocakpanna.blogspot.ie Fantasztikus és igényes receptgyűjtemény, ahol rájössz, hogy a mandulás csokitortától a pizzáig minden megoldható paleo-módon, isteni eredménnyel.

