A kérdésre elég összetett a válasz, még ha maga a paleolit táplálkozás rém egyszerű is. Tulajdonképpen a paleolitikumban élt őseink étrendjének rekonstruálása, hogy megszabaduljunk a civilizált élet rejtett mérgeitől és az azzal járó betegségektől: se gabona, se tejtermék, se cukor, se hüvelyes, se keményítő, helyettük hús, zsír(!), tojás, zöldség, magvak és gyümölcs minden mennyiségben… ha nagyon dióhéjban akarom összefoglalni.

Kicsi korom óta testépítő-táplálkozást láttam magam előtt itthon, de persze csak hobbi szinten, a szemlélet mégis nagyon meghatározó lett, pláne abban, hogy hosszú távon mindig az egészségre törekedjek. Szeretem jól érezni magam a bőrömben, példaként hatott rám Édesapám életmódja és testképe, aki szépen, erőltetés és kényszerek nélkül nevelte belém mindezt a tudatosságot. Jó dolog, hogy nekünk lényegében sosem kellett még kezelésekre járni, orvosokhoz rohangálni, a közegészségügyre bízni magunkat. Több mint jó dolog… Ennek pedig két alappillére a táplálkozás és a sport. Utóbbiról majd később!

Mivel alapvetően nagyon nyitott és kíváncsi ember vagyok, folyamatosan tanulok, “önképzek” az általam kedvelt témákban, hogy még jobb, még hatékonyabb utakat találjak. Így jutottam el odáig, hogy nem tudtam kikerülni az újabban ismertté váló paleolit-étrendet. Először ágáltam ellene minden fórumon, mert elsőre iszonyatos szigort és megvonásokat lát a laikus ember. Én meg ugye a perverzió határát súrolóan imádok és tudok enni. Aztán észrevettem, hogy egyre több – általam példaértékűnek tartott – sportember (edzők, atléták, testépítők, egészségtudatos hétköznapi emberek, stb.) követi ezt az életmódot. Sikereiket, külsejüket és kimagasló teljesítményüket mindannyian a paleónak tulajdonítják.

paleo_food_pyramid

A makacsságom lassan engedett, és az utóbbi hónapokban azon kaptam magam, hogy immár három szakkönyv figyel a polcomon, két paleo-csoportnak tagja lettem, sőt egy hete el is kezdtem csinálni! Még én is csak ismerkedem ezzel az egésszel gyakorlatban, de mivel már az elméletet elsajátítottam (vakon és tudatlanul nem szeretek belevágni semmi újba), maga a felfedezés is megér egy külön “bejegyzésfonalat” a blogban, mindenképpen szeretném, ha Ti is hallanátok erről.

Abban rendületlenül biztos vagyok (több könyv és szakoldal átrágása után), hogy a módszer nagyon jó. Az első sokk után, amit a tiltólistás alapanyagok okoztak, olyan mennyiségű és minőségű recept-csodára bukkantam az interneten, hogy teljesen elszállt az aggodalmam, miszerint kb. csak fényt szabad enni. Szó nincs erről: minden alapanyagot lehet helyettesíteni egészségesen, és bármi elkészíthető paleo-változatban is a marcipános csokitortától a kenyerekig. Juhéj!

Egy kis útmutató. :D

Egy kis útmutató. 😀

Aki pedig abba kötne bele, hogy ez milyen iszonyat drága, annak annyi a válaszom, hogy ha nem veszi meg azt a töméntelen mennyiségű kekszet, csokit, cukrot, chipset, pékárut, üdítőt, mirelit- és félkész ételt, tésztát, tejterméket (netán cigit, sört, bort…), az valami egészen döbbenetes, hogy mennyi pénze megmarad. Így pedig lehet majd szépen isteni marharagut csinálni sok zöldséggel, gyümölccsel (Úgyis jön a tavasz, a nénik-bácsik kipakolják a friss hazait a piacokon, hajrá!), vagy bármi hasonlót.

Természetesen ez még csak egy figyelemfelkeltő poszt volt, hogy együtt elinduljunk a paleo-úton. Te még csak figyelj és tájékozódj, én meg mutatok, beszámolok, segítek sok-sok új bejegyzéssel, recepttel, képekkel, cikkekkel, linkkel és “szupersággal”! …mert ugye csak egy testünk van, és ebben kell laknunk, úgyhogy vigyázzunk rá!

paleo-diet-lose-weight-the-healthy-way

